Gamla Nintendospel

Mer
7 år 3 månader sedan #887505 av Sanoj
Svar från Sanoj i ämnet Gamla Nintendospel
Fast racing neo. Som är efterföljaren till f-zero är kul. Har det till mitt wii u :D
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #888019 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Goldeneye kan vara det bästa spelet någonsin. Jag klarade alla banor på alla svårighetsgrader och fick fram alla fusk. Jag satt som klistrad vid TV:n.
Mer
7 år 3 månader sedan #888051 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gamla Nintendospel
Ja, Goldeneye var bästa spelet! Det var ungefär en tid jag just hade i samma veva blivit ihop med kvinna. Vi hade det så fint! Jag minns hur förälskade vi var när vi var unga. Tror att jag minns hur det var... . :hjärta
Mer
7 år 3 månader sedan #888072 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Gamla Nintendospel
[youtube:3sfpo4zx]bkBYVNrjjIs[/youtube:3sfpo4zx]
Mer
7 år 3 månader sedan #888511 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet Gamla Nintendospel
Jag hade också en Gamecube med bland annat f-zero gx som jag gjorde mig av med. Ångrar det lite jag med. Men det var ett jättebra spel, och utmanande.

Mystic quest var ingen höjdare och var väl en avstickare i serien. Final Fantasy 6 däremot var ett riktigt bra spel med mycket bra musik.

Nu spelar jag "The witness". Det är ett pusselspel till pc där man går runt på en ö och löser pussel genom att dra en linje från en punkt till en annan. Låter kanske inte så roligt men det är ett riktigt, riktigt bra spel. Kanske ett av dom bästa.

Det kan vara väldigt svåra pussel man stöter på och till en början har man inte en aning om hur man löser dom. Så det gäller att lista ut vilka regler som gäller för att lösa det. Det kan vara att följa skuggorna som faller på brädet t.ex.

Det är ett väldigt långsamt, nästan kontemplativt spel vilket jag gillar. Det tar tid. Lite annat än F-zero alltså! :)
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #890733 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag gillar ju skräck, så spelet "Eternal darkness" passade mig bra. Jag kan villigt erkänna att jag inte klarade hela spelet, slog aldrig slutbossen.