Gamla Nintendospel

  • Besökare
  • Besökare
7 år 8 månader sedan #851357 av
Svar från i ämnet Gamla Nintendospel
om du gillar nintendo 8bits så kan jag tipsa om den här..

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System
Nintendo 8bit som släpps 11-11-2016

[url:pbx20xrk]http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=21634[/url:pbx20xrk]

Denna produkt är nu fullbokad till releasedagen. Beställ nu för att säkra ditt exemplar till nästa våg som bör komma inom några veckor efter första releasen.

Den klassiska NES-konsolen återvänder i en miniversion av Nintendos klassiska maskin. Den kopplas direkt till din TV med konsolens HDMI-kabel. Konsolen innehåller 30 NES-spel inklusive klassiker som Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN och Kirby’s Adventure.

Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System-paketet innehåller även en HDMI-kabel och en Nintendo Classic Mini: NES Controller.

Observera att ingen strömsladd ingår, exakt hur det fungerar har inte Nintendo sagt än, men enligt dem skall det fungera att använda i princip alla moderna mobilladdare.

Oavsett om du vill uppleva en gammal favorit igen eller testa NES-glädjen för första gången innehåller detta paket en fantastisk samling av NES-klassiker, något för alla spelare. De spel som ingår är:
Balloon Fight
BUBBLE BOBBLE
Castlevania™
Castlevania II: Simon’s Quest™
Donkey Kong
Donkey Kong Jr.
DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
Dr. Mario
Excitebike
FINAL FANTASY®
Galaga™
GHOSTS‘N GOBLINS™
GRADIUS™
Ice Climber
Kid Icarus
Kirby’s Adventure
Mario Bros.
MEGA MAN™ 2
Metroid
NINJA GAIDEN®
PAC-MAN™
Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
StarTropics
SUPER C™
Super Mario Bros.
Super Mario Bros. 2
Super Mario Bros. 3
Tecmo Bowl™
The Legend of Zelda
Zelda II: The Adventure of Link
Extra controller går att köpa till. Den hittar du här

OBS. Den kan inte spela vanliga NES-kassetter.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #851761 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
"Castlevania II: Simon’s Quest" var ju ett roligt spel. Tack för infon, Partyjunkie.
Mer
7 år 8 månader sedan #851764 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Gamla Nintendospel
Spelar du ngt nu på din dator Fantasio? Jag spelar nu Assassins Of The Creed Syndicate! Ganska roligt! Efter jag klarat det blir det Doom 4!

[youtube:2tlk37ka]RO90omga8D4[/youtube:2tlk37ka]
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #851768 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Nej, jag spelar inte på datorn. Min är inte kraftig nog att hantera moderna spel. Doom är ju klassiska spel, har för mig att jag spelade det första, kan ha varit på datorn.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 8 månader sedan #851826 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Det gick inte att inte förtrollas av Rare's spel. Nintendo gick väl in som delägare, sedan såldes företaget till Microsoft. Ett häftigt spel de gjorde var "Jet force Gemini", med en eller fler bossar som var jättesvåra att klå. Jag klarade hela spelet. Jag har glömt till vilken konsol spelet kom, men tippar på Nintendo 64.
Mer
7 år 8 månader sedan #852129 av Saari
Svar från Saari i ämnet Gamla Nintendospel
När jag växte upp hade vi inte någon konsol hemma utan vi använde PC som plattform och spelade genom emulator. Jag minns när min bror vissa helger hyrde NES eller SNES och spelade med en kompis, jag tittade på väldigt mycket.

Min generation och den första konsolen jag hade var Nintendo 64 och såklart älskade jag Mario Kart och Super Smash Bros allra mest. FPS-spel har gått bort helt när det gäller konsolspelande men på dator har det varit mycket sådant.

Mitt favoritspel med I Super Mario-serien är Super Mario World när Yoshi dyker upp för första gången, det är min absoluta favoritkaraktär! Nintendo överhuvudtaget har massor av fantastiska figurer genom tiderna.

De senaste åren har jag börjat samla på retrokonsoler, framför allt Nintendo. NES, SNES, N64 och Wii U finns hemma, med flera andra olika PS och Xbox. Men Nintendo är favoriten!!!