Gamla Nintendospel

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 7 månader sedan #1077186 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag spelar Zelda: Breath of the wild. Räknas det som gammalt? Det kom i mars förra året. Bra spel. Man ska bland annat hitta 120 så kallade shrines och jag har 114. Har hittat ett till, men jag klarar inte av det, har god lust att fuska. Den där detektorn som blippar när ett shrine är i närheten ger jag inte mycket för, den signalerar över ett ganska stort område, ingen direkt hjälp. Har slagit två Lynel. Lynel är att likna vid en kentaur och är mycket aggressiv, har mycket liv och har förödande attacker. Hade viss framgång ikväll, räknar med att spela imorgon också. Har hållit på i flera månader, valuta för pengarna, med andra ord.
Mer
5 år 7 månader sedan #1079173 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Gamla Nintendospel
Sambon började spela det gamla Snes spelet Secret of Mana häromdagen. Det går att spela multiplayer när man låst upp de extra karaktärerna. Testade att hjälpa till idag, det var riktigt roligt.

/Dave
Mer
5 år 7 månader sedan #1079174 av björk
Svar från björk i ämnet Gamla Nintendospel
Jag minns när jag pryglade eken i Rock`N roll Racing om och om igen pryglade jag han...
Mer
5 år 7 månader sedan #1080147 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Gamla Nintendospel
Kört fast på ett ställe i SoM. Earth palace, jobbiga grupper med flera mons.

/Dave
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 6 månader sedan #1085449 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Lee Trevino's fighting golf. Vilken musik, vilken grafik. Upp till fyra spelare, spelet låg i teknikens framkant. Och visst ser man den kvinnliga karaktärens trosor när hon slår till bollen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
5 år 5 månader sedan #1094066 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag blev med spel igen i februari. Nu har jag spelat Mario kart 8 några gånger. De spelen var rätt länge sen jag spelade. Visst är det kul, men frustrerande. Varje cup består av fyra lopp och man vill ju vinna alla, inte bara vara totalsegrare. Har kört 50, 100 och 150 kubik, blir svårare ju högre motorstyrka. Men man ska inte försöka köra så bra man kan, då blir man straffad. Flera gånger har jag lett (heter det så?) loppet, bara för att bli mosad och sedan omåkt precis innan mållinjen. Man bör ligga tvåa, tre och få bra vapen, inte sketna mynt eller bananskal och glida förbi på slutet. Fast "vapnen" är kanske hela grejen med spelet. Jag spelar spel trots min ålder.