Fick ett samtal från "Microsoft" idag =D

Mer
6 år 11 månader sedan #925659 av Admin1
Ominstallationer kan de inte veta. Det måste vara slumpen.
Mer
6 år 11 månader sedan #925690 av memphis
jag fick ett samtal idag, trodde det kunde vara sjukhuset så jag svarade, men det var inte det. jag sa ingenting som kunde klippas ihop till ett "ja". sa bara "hallå". när han började presentera sig la jag på samtalet. det är ingen ide att vara artig mot försäljare som även kan vara bedragare. bara hänga upp.
Mer
6 år 10 månader sedan #928798 av Richard
Ja, dom där indierna från "Microsoft"... :lol:
De ringde mig för några veckor sen, jag sa bara; -No, no, no, good bye! O la på. Ringer de igen så ska jag driva dom till vanvettet. Vi diskuterade på Flashback hur man bäst driver med dom.
Mer
6 år 10 månader sedan #928802 av Zoidar
Vill du driva ordentligt med dem så låtsas att du går på det de säger. Sen säger du att din dator är lite trög att starta upp och så väntar du. Sen låtsas du att du försöker göra som de säger men gör fel hela tiden. Så kommer de bli rejält sura på dig till slut :lol:

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 10 månader sedan #928807 av Geta
Det finns också ligor som låtsas att de är döva. Man ska skriva på deras listor och skänka
pengar samtidigt. Dövförbundet har inget med detta att göra.
Mer
6 år 10 månader sedan #928808 av Nissegossen

Lindsay skrev: Jag har märkt en trend, alltså när de brukar höra av sig till mig. och det är alltid efter att jag har ominstallerat hela systemet, de ringde första gången för några år sedan och sedan va det inga fler samtal från dem. Tills jag installerade om windows igen och då ringde de igen nån dag efter det. Samma sak igen när jag ominstallerade och då ringde de.

Nån mer som har märkt denna tendens? (De ringer kanske 3-10 dagar efter ominstallationen)

Det är mycket möjligt att du redan hade en trojan på datorn innan ominstallationen sedan när du ominstallerade datorn ser de ju direkt att du har tagit bort allt vad de fått in. Även hade datorn kunnat användas på så kallat D-dosattack, också det att det ligger ett virus på datorn har ett värde, de säljer alltså infekterade datorer, ute bland folk. Er dator kan då användas till vad dagspriset för en infekterad dator.

Jag förstår ju att de kan ingen svenska, jag nämner inte ett ord på engelska, jag bara säger jag förstår inte. De blir rätt frustrerade när jag säger, jag kan inte prata engelska jag förstår dig inte, sedan lägger jag på luren.

Det är år sedan de ringde sist.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum