Varför kopplas jag hela tiden ut från internet?

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
6 år 9 månader sedan #944441 av Geta
Inte när datorn står stilla men när jag söker på nytt så kopplas jag ur. Det syns på symbolen nere till höger på data skärmen. Nätverk 5 internetåtkomst. Det blinkar där och en gul trekant syns. Det rör sig om några sekunder. Sedan kopplas jag in igen. Men jag får felmeddelanden- flera olika. Det är irriterande. Kan det vara för många på min frekvens eller har datakillen från Bredbandsbolaget kopplat min router fel?
Till exempel kan det stå en nätverksförändring upptäcktes. Eller får jag för svaga signaler, då det är betongväggar här?

Identifiering sker. Nätverk 5. Ansluten står det om jag går in på symbolen nere till höger på dataskärmen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #944498 av Jocke
Ja, hade inte samma problem som du, men jag tog av kabeln till routern och väntade drygt tio sekunder innan jag kopplade in den igen. Då godkände jag mitt nätverk och då funkade det. Men vet inte om detta kan funka för dig också?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #944562 av Admin1
Vad gör du när du söker på nytt?
Mer
6 år 9 månader sedan #944596 av Nissegossen
Bara dra en kabel från kopplingsplinten och plugga direkt in på datorn. Fungerar när inte trådlöst fungerar.

I annat fall får du som Jocke samma svar. Stäng ned datorn, dra strömkabeln, dra ut strömkabeln till routern, dra strömkabeln i kopplingsplinten. Stå på stolen en minut därefter återstarta allt i bakvänd ordning.

Gissar bara att du därefter har ett Internet som fungerar. Om inte kontakta teknisk support på Bredbandsbolaget.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
6 år 9 månader sedan #944630 av Geta
Det är cirka 4 variationer som jag får upp att jag inte är kopplad till Wi-Fi. Antingen klickar jag på felmeddelandet eller också blir jag inkopplad automatiskt efter några sekunder. I fiberuttaget är kopplad både dator, telefon och TV via router.
Mer
6 år 9 månader sedan #944637 av Melun
Som sagt prova starta om routern genom att slå av den i 10 sekunder och sen slå på den igen. Annars ring support.