Billig dator?

Mer
6 år 5 månader sedan #990231 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
En back up på hårddisken är det första man gör på en ny microsoft dator, sedan kan man installera om systemet om man vill.

En brasklapp om datorn har ett virus, kan man riskera att trojanen du fått, gör du då en på en systemåterställning riskerar att du bygger in trojanen i datorn, det syns direkt efteråt På det blir du inte kvitt viruset

Gör hellre nytt, från den back up från en jungfrulig inställning från när datorn var ny

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990278 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Billig dator?
En sak som du kan göra och som är enkel. Bränn en DVD med Linux Mint 18.2 KDE. Men du måste välja rätt processortyp 32 eller 64 bitars. Sedan stoppar du in DVD:n i din dator. Startar och du kan sedan köra Linux Mint via DVD:n. Om det fungerar felfritt, så är det nog inte fel på hårdvaran med undantag för hårddisken. men det går i Windows att kolla om hårddisken är Ok.

linuxmint.com/download.php
Mer
6 år 5 månader sedan #990335 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
Eftersom att jag hade en fejk win 7 upptäckte microsoft det när jag försökte lägga in win 10 på den, de skanderade att jag körde ett olagligt system. jag hade redan en fil till ett Linux system på datorn, brände skivan kopplade upp internet, så i nästa stund hade jag Linux på den och var direkt ute på nätet igen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990337 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
Har du en dator med ett RAM-minne på 1GB, har den datorn för lite kapacitet för att lägga in Linux sarah, då får du välja ett system som datorn klarar, exv Linux mint 17.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #990339 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billig dator?
Samt att var varse att Google Crohme inte uppdaterar 32 bitars system gäller även för microsoft, det går inte att installera, men då har du en dator minst 10 år gammal. De slutade med 32 bitar system för 10 år sedan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #991292 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Billig dator?
Köper nog en ny dator först år 2019 för då kommer Windows 12 med VR-eran!