Klara mig på (just nu) 1,77 GB + 2,238 GB till 1:a december?

Mer
6 år 4 månader sedan #993894 av Richard
Jag har bara kvar 1,77 GB kvar av de 100 GB jag har denna månaden, samt kan jag gå via telefonen där jag har 2,238 GB kvar. Jag vill läsa o skriva på Viska o Flashback o läsa nyheterna. Vad ska jag undvika? Får göra paus i mitt Linux-installerande o konfigurerande som drar ner massa data. Filmklipp o tunga sidor fattar jag också.
Vad har ni för tips?
Mer
6 år 4 månader sedan #993900 av wasp
Skaffa ett fast bredband och använd WiFi istället! Om din lägenhet inte har fiber, så finns kanske Comhem Cable??
Mer
6 år 4 månader sedan #993911 av Richard
De håller på att dra in fiber här i huset, jag går på nerverna tills det är klart. Tillsvidare får jag nöja mig med ett pålurat begränsat abonnemang från 3!
Mer
6 år 4 månader sedan #993913 av Utomjordingen
Fiber LAN = väggjack - Nej, tack! :stopp

Tacka vet jag mobilt Wifi = mobila bredband! :klappa

Mobilt Router (batteridriven) är också bra för då kan man dela surfen med andra prylar även ute. :tummenupp

Vill inte ha fasta räkningar som kommer varje månad! :ajaj Vill bara tanka kontant! :klappa

4 G mobilt router: kan i alla fall idag ha:

Dataöverföringshastighet 150 Mbps - betydligt bättre än 3 G. :klappa

3 G mobilt router har ungefär:

"- Upp till 21,6 Mbps nedladdning/5,76 Mbps uppladdning." . .?

Går det med men inte alls lika bra som 4 G. :neutral:

:tummenupp



Produktinformation

Laddas via medföljande micro-USB-kabel i dator eller medföljande ac-adapter.

En kompakt batteridriven router med 150 Mbps 4G/LTE och 802.11b/g/n WLAN (2.4 GHz/5 GHz).

Denna modell är olåst och fungerar på alla 3G- och 4G-näten i Sverige (och många andra länder).

Enkel åtkomst med QR-code.

Upp till 10 st enheter via WLAN kan använda routerns mobila bredband samtidigt.

Den fungerar med alla typer enheter som stöder WLAN såsom datorer, surfplattor, smartphones, spelkonsoler osv.

Operativsystem: Windows XP, Vista, Windows 7, MacOS X 10.5-10.7

GSM: 236 Kbps EDGE/GPRS

Wi-Fi 2.4GHz/5GHz

Display: 1,45 tum

SIM-kortplats: Standard

Minneskort plats: MicroSD (max 32 Gb)

Antenn: inbyggda samt 2 st uttag för extern antenn

Batteri: fast, 3000 mAh, ger upp till 12 timmar drifttid eller 600 timmar i viloläge med WiFi avstängt.

Strömförsörjning: via Micro USB-kabel och AC-adapter, ingår.

Annars, när det gäller din fråga så kan man tanka för 1 dag också hos Tre/3 för nån tia!

3Bredband 1GB Dag - 29kr
1GB surf
10 fria SMS
29 kr
Surfa i 3G och i 4G
Giltighet i 1 dag från påfyllning
Mer
6 år 4 månader sedan #994184 av Admin1
Kolla om det finns något öppet WIFI som du kan använda? Om du har laptop kan du ta den till biblioteket och använda deras WIFI gratis.
Mer
6 år 4 månader sedan #994202 av Nissegossen
Använd mobilen som modem för android bara koppla kabeln från telefon till datorn och det är bara att direkt gå ut på internet. Det går att göra via Wifi, eller blåtand också.
pcforalla.idg.se/2.1054/1.350291/sa-anva...du-mobilen-som-modem
iphone www.mobilabonnemang.nu/artiklar/anvanda-mobil-som-modem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum