Röststyrd assistent!

Mer
6 år 3 månader sedan #1000197 av Utomjordingen
Ja, vad tror Ni om röststyrd assistent? Kan det vara nåt? Kopplar man olika tjänster så kan man snacka med assistenten om vad den ska göra. Tillexempel, säga till prylen att ringa upp någon, be prylen att släcka/tända lampan, be prylen säga vad det är för väder, be prylen att sätta på radion/låt osv..

Man är i så fall inte bunden till tangentbordet/datorn/fjärrkontroll och sånt - utan man snackar istället!

Tillexempel:









Kostar cirka 3000 kronor men priset stannar ju inte där för man måste ju även ha kringutrustning och sånt. Man bör kanske ha någon som installerar allt åt en - eller?



Mer
6 år 3 månader sedan #1000210 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Röststyrd assistent!
Jag väntar nog gärna några år till innan jag köper något röststyrt. Min skånska skulle den inte förstå. Och jag vill inte tala svengelska...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 3 månader sedan #1000233 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Röststyrd assistent!
Ok! Jag tror också jag väntar med att köpa en röststyrd assisten - kanske köper jag en sen i samma veva när jag köper en ny dator med ett nytt operativsystem!

Det hade varit bra med en sådan pryl för då är man inte så bunden till tangentbordet med mera - hela tiden!
Mer
6 år 3 månader sedan #1000241 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Röststyrd assistent!
Fast, jag funderar lite fram och tillbaka köpa en sådan röststyrd assistent till min kvinna i julklapp! :tänk
Mer
6 år 3 månader sedan #1000868 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Röststyrd assistent!
Jag skulle vilja utforska/veta mer om vilka möjligheter man skulle kunna göra med en röststyrd assistent. Går det smidigt till väga? Vilka saker skulle jag kunna vilja be om och sånt undrar jag över, vilka behov har jag av en sådan pryl? Skulle jag tillexempel, kunna vara utan tangentbord, mus, fjärrkontroller, mobil, mera under en hel dag och använda röststyrd assistent istället. Alltså, kan jag be den läsa upp texter, skriver den vad jag säger att den ska skriva osv. :tänk

Alltså, skulle jag i princip bara kunna ligga i en säng och bara snacka med den vad den ska göra hela dagarna - eller?

Köpa en röststyrd assisten kommer jag troligtvis att göra någon gång - men när? När jag köper en ny dator kanske?

Känns nästan som om röststyrd assistent kan vara framtiden!
Mer
6 år 2 månader sedan #1007905 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Röststyrd assistent!
Röststyrd assistent!