TV-bild "fryser"

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 1 månad sedan #1025609 av Cosmos
Jag har ett Boxerabonnemang med 20-25 kanaler, d v s jag får in även kanaler jag inte prenumererar på. Så detta fungerar som det ska. Jag har dock problem med att bilden "fryser" alltför ofta, ibland varannan minut. Huset har fiber vilket "matar" alla komprylar. TV:n är nu kopplad via ethernetsladd eftersom WiFi:n är helt värdelös för den. Men jag tvingas ha en lång sladd över hela vardagsrumsgolvet. Den är kopplad till routern och inte till väggen. Kan det vara problemet? Nu kommer jag inte åt uttaget i väggen eftersom mitt nya piano(!) står i vägen. Men spelar det någon roll att Ethernet är kopplat till routern?
Mer
6 år 1 månad sedan #1025614 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet TV-bild "fryser"
Vart är uttaget i väggen kopplat? Om routern har en egen ethernetport för TV, kanske uttaget är kopplat till det. Då borde du flytta din nuvarande sladd till den. Jag har aldrig haft TV via fiber, så jag bara spånar lite.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 1 månad sedan #1025617 av Geta
Svar från Geta i ämnet TV-bild "fryser"
Det är värdelöst att ha TV via fiber.
Mer
6 år 1 månad sedan #1025620 av mopa
Svar från mopa i ämnet TV-bild "fryser"
för mig funkar tv från fiber jättebra,inga problem alls. Varför din bild fryser kan jag inte svara på.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 1 månad sedan #1025645 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet TV-bild "fryser"
Nu har jag flyttat kabeln till ett annat uttag i väggen denna gång. Men problemet kvarstår även om det inte är lika mycket. Min TV är begagnad; jag köpte den av en granne för 500 kr, och den kan vara kanske 15 år gammal. Ingen smart-TV alltså. Skulle tro att den tillhör andra generationens platt-TV, den som kallades HD-ready. Men bild och ljud skiljer sig inte från dagens TV, det är alla andra Internetbaserade finesser som inte finns.
Mer
6 år 1 månad sedan #1025677 av Geta
Svar från Geta i ämnet TV-bild "fryser"
Jag hade en splitterny TV med fiber som inte fungerade.