Hela mitt el-system small i morse!?

Mer
6 år 1 månad sedan #1029714 av zoegas
Om det var ljusbåge så är det nog förgreningsdosan.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
6 år 1 månad sedan #1029717 av rymd
om det är förgreningsdosan så följ mitt råd. Förgreningsdosor tillåter inte över utan att stänga tillförsel, så det är ett säkert system.
Mer
6 år 1 månad sedan #1029722 av Nissegossen
Har själv varit med om det en helg, det bara slocknade här och alla proppar var hela den man som var jour var en vakt och jag sade jag behöver komma åt lägenhetsproppen, sedan sedan gick jag in där jag för varar propparna och tog en 16/500 och när han kom gick vi ned till entrén där fanns skåpet han bytte propp det syntes att den var trasig och han satte i den jag hade med mig, efter det har det inte varit några problem

Proppen hade gått in i utmattningssyndrom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1029977 av Richard
En gång så gick säkringen i min bilstereo, eftersom jag inte hade fler säkringar klippte jag till en spik o stoppade in, då brann radion upp!
Mer
6 år 1 månad sedan #1029978 av Geta
:va?
Mer
6 år 1 månad sedan #1030871 av Richard

Nissegossen skrev: Lägenhetens proppen sitter vid elmätaren, troligtvis där alla lägenheter har ett skåp, du har i allmänhet ingen nyckel dit ring det företag du bor hos och säg att du vill komma åt lägenhetens plats där lägenhetssäkringen finns vid elmätaren för att byta lägenhetsproppen, sedan går du upp och dra ur sladdarna sedan byt säkringen för att komma åt varför proppen går, är det kortslutning går proppen i din lägenhet där den proppen sitter och håll tummarna för att inte lägenhetsproppen går igen. Du skulle kunna prova alla elektriska enheter var för sig innan du gör något annat. wasp här har rätt lägenhetsproppen är 16 ampere. köp en förpackning samt en 10/500

Du måste ju veta vilken apparat det är som kortsluter

Ja, det måste vara så.

För igår började jag felsöka apparaterna, men märkte att flera uttag var utan ström, o när jag skulle laga mat fungerade bara 2 av 4 plattor på spisen. Spisen vet jag går på 3-fas ström, så antagligen är det en av faserna som slagits ut.