Linux

Mer
6 år 1 månad sedan #1030425 av Nissegossen
Linux skapades av Nissegossen
Ja, för närvarande kan jag inte installera Linux som vanligt genom att dubbelklicka på ikonen på skrivbordet, utan en ruta dyker upp och där hamnar jag på ett ställe som sätter myror i huvudet på mig, jag vet inte hur göra för att få den installerad. Som upplysning är denna dator den som varit Windows 10 på. Måste jag gå in i BIOSET för att få den att installera jag har gjort det förut med samma Linux system utan problem men jag är helt villrådig, ty skivorna är de samma som jag installerat med förut.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030444 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux
Om datorn är relativt ny, så kan man behöva inaktivera Secure Boot i BIOS:et, när man installerar Linux. Har du försökt att uppgradera Linux Mint via uppgraderaren. Brukar ta 15 minuter. Om du gör så måste du alltid inaktivera Secure Boot när du skall boota till Linux.
Mer
6 år 1 månad sedan #1030478 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Jag misstänkte det, tar tag i det i morgon, behöver lägga in den, Linux skickade mig uppdateringar ang säkerhet,mitt lösenord var för klent Firefox har också grymtat, jag får ju ta det så fort som möjligt eftersom uppdateringen misslyckades kan jag inte uppdatera sedan dess

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030767 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Drabbad av att mina två laptop lagt av, troligtvis C-mos batteriet, Rikards dator, lade av i går kväll bryr jag mig inte om, den är inte värd besväret, min min 4 GB snabbhet är värd att öppna. Dock är jag villig att köpa en på blocket och jag upptäckte att de annonsernas karta visade Linköping har mejlat blocket för antagligen har de en hackare på blocket. Jag avvaktar ett svar på mejl. I och med att jag inte har en backup vill jag ha köpt en som fungerar. Har tittat och hittat fynd. Man kan få en dator med win10 för 1250kr. Det innebär för mig bara jobb, köper en smaklig i stället med win 7. Jag vet att de flesta win7 är fejksystem, men denna är som sagt smaklig
Jag lägger in Linux på den

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030769 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Blocket jobbar på det nu

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1030898 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
OK! Jag gjorde ju en anmälan på blocket och jag fick information för en kvart 20 minuter sedan, de har en bugg på sina datorer de jobbar på det, men det är OK att kontakta säljare, men jag känner att jag vill inte göra det nu och det är inget fel på min dator. De fortsätter leta på deras håll. Jag får ta det på onsdag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum