Linux

Mer
6 år 3 veckor sedan #1030945 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux
Fungerar det om du kör Linux Mint DVD på laptoparna? Jag tror att du kanske inte klarar av och fixa fel längre och därför får du problem med reservdatorerna. Men kör Linux via DVD på dem.
Mer
6 år 1 dag sedan #1039681 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Jag har lyckats gå in i BIOS och stängd av Secur bot.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 dag sedan #1039684 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Dock har jag andra problem, jag kan gå in på installera packet och där hitta bleachbit men det blir inte synligt, varför jag ladda ned Bleachbit från webben inte heller den syns på datorn, det är installerat men jag kan inte lätt få fram den, den syns inte. Sedan skärmsläckaren jag behöver den för att jag vill sätta den så att skärmen så att den aldrig stänger av utan för den skull inte behövs lägga in lösenord utan att den kan gå hur länge som helst utan att för den skull lägga in lösenord, det är den enda funktionen jag vill ha.

Med skärmsläckare behöver man aldrig skriva lösenord.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 dag sedan #1039688 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux
Googla på ditt datornamn + manual. Det är bra att läsa manualen hur man byter ett BIOS-batteri. Läs på batteriet vilken sort det är. Notera hur det är vänt också.Batteriet brukar heta CR2032 och finns på Willys och Claes Ohlsson för 20 kr cirka.
Mer
6 år 1 dag sedan #1039695 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux
Förövrigt har jag tagit och klickade på uppdateringar och efter Som jag stängt secur boot kollade de upp att jag hade ett fejk win 10, detta för jag hade avg på datorn och där fanns en funktion som skulle ta bort fel på systemet, det var dock så att den tog bort viktiga filer så win 19 blev obrukbart och tänkte på att jag hade det på en extern hårddisk samt att originalet win 8 på en USB-sticka var på jag ringer den it expert som kan lägga in vad som helst på datorn. Jag ringde honom och han lade in sitt eget win10 och det ligger på föregående win 10 som backup först när han var klar kom jag på att jag hade ju allt själv, men han sade man skall inte göra så, det kan bli fel.

Så ett lagligt win 10 har jag. Jag får anlita honom om att det stod på datorn illegal numbers

Den datorn går inte att använda nu, just nu är den totalt värdelös

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 dag sedan #1039697 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux

Admin1 skrev: Googla på ditt datornamn + manual. Det är bra att läsa manualen hur man byter ett BIOS-batteri. Läs på batteriet vilken sort det är. Notera hur det är vänt också.Batteriet brukar heta CR2032 och finns på Willys och Claes Ohlsson för 20 kr cirka.


Den datorn jag talar om fungerar och den behöver inget cmos batteri, samt att jag har en hel karta med det vanligaste

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum