Vad har ni för datorhögtalare?

Mer
6 år 1 månad sedan #1034950 av Cosmos
Jag använder hörlurar för film på nätet. När det handlar om musik har jag en bluetoothenhet kopplad till min stereoanläggning och kör musiken trådlöst från min surfplatta. Däremot är datorns WiFi paj så därifrån kan jag inte köra.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038783 av Utomjordingen
Jag har haft många högtalare i mitt liv - tillexempel, 7.1 högtalare med Subwoofer. De flesta är i källaren och en del högtalare har jag gett bort.

Köpte nyligen relativa billiga nya bärbara högtalare som är Bluetooth och som är uppladdningsbar - har en räckvidd runt 10 meter! Jag satsar inte längre på allt för dyra högtalare för jag kan ändå inte spela för högt - måste ta hänsyn till grannarna. Är mest glad att jag slipper sladdar till högtalaren + att jag kan ta med mig bärbara högtalaren när jag går ut.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1038874 av Richard
Jag har bara laptops o har länge nöjt mig med de inbyggda högtalarna, men så hittade jag ett par högtalare som har varit till en stationär dator o kopplade in de. Så nu är ljudet jättebra. De är rätt små, o de heter Logitech, eller om det är företagsnamnet.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038924 av Nissegossen
När mina förra datahögtalare lade av köpte jag en som har separat förstärkare och är då ansluten till strömmen i lägenheten, på den kan jag även dra på bas så det ekar genom väggarna och folk får nippran. jag stänger ned den funktionen men kan ändå få starka ljud. Separat volym med en funktion att styra volymen med den och den har längre sladd så jag kan sitta här och ha den i mitt knä och styra volymen när jag sitter ned här.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038970 av Utomjordingen
:va?

Par koppling - vad är det?
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1038977 av Utomjordingen
Ok, nu vet jag! En par koppling är när man kopplar 1 högtalare via Bluetooth till en dator tillexempel.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.