Linux och WiFi

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
6 år 4 veckor sedan #1037350 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Linux och WiFi
Som det inte vore nog med problem så har nu DVD-spelaren gått sönder. Skivan ligger i men luckan öppnas inte när man trycker på eject. Nu har jag fått låna en dator modell yngre som har Windows 10. Det känns tryggt med den miljön trots allt. Och WiFin funkar alldeles ypperligt.

Jag har alltid haft problem med mina datorer. Har de inte trillat ner från hyllor så har skärmarna eller tangentbordet lagt av. Och då är jag ganska försiktig med mina grejer.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1037372 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Linux och WiFi
Titta på denna video:


Annars, dra ur strömmen, låt den bara vara ur en stund, sätt i och testa att öppna igen.
Mer
6 år 4 veckor sedan #1037380 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi

Cosmos skrev: Tack för alla era sva!. Nu kör jag med ethernetkabel och det funkar jättebra. Problemet är min skrivare som kräver en WiFi-uppkoppling. Som det är nu står den i soffan för att USB-kabeln måste anslutas till datorn och sladden är väldigt kort.

Jag laddade ner en skivavbildning på Linux Mint och har bränt en CD. Problemet är att denna inte laddar installationen när jag har satt in den. Det är ett antal filer som finns på den men efter att ha prövat dem alla har jag konstaterat att jag måste göra något vid uppstarten av datorn. Några idéer?


Då är det en Microsoft dator och de har lagt in en spärr mot andra operativsystem i BIOSET man måste gå in i BIOS och se till att safe secur är inaktiverat annars är det omöjligt att lägga in ett Linux operativ system, jag slåss med exakt samma

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan #1037388 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Bägge mina datorer var det inget problem första gången i.o.f fick jag köpa hjälp till min förutvarande win 10 men jag måste klara det själv. Min nya dator var inget problem första gången när jag fick köpte den, det var bara att sticka in på den USB sticka med Linux jag redan hade färdigt och när jag satt i alla kablar satte jag också i stickan och den började lägga in systemet med en gång, den saknar optisk enhet så det finns ingen fungerande DVD i den. Men nu vill jag byta operativsystem på bägge och här har jag själv med att göra så jag får safe secur inaktiverat för att lägga nytt på bägge

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 veckor sedan #1037392 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 veckor sedan - 6 år 3 veckor sedan #1037796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Vill tipsa om ett USB-minne jag köpte idag på Elgiganten, ett sandisk cruzer blade för 69 kr

Lägg märke till att det är ett USB-minne med 16 Gb billigast i stan
www.elgiganten.se/catalog/datorer-tillbe...minneskort-usb-minne

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 3 veckor sedan by Nissegossen.