Linux och WiFi

Mer
6 år 1 månad sedan #1035112 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi

Cosmos skrev: Har Linux Debian och här finns nätverken högst upp. Där finns inga nätverk angivna. När jag senast startade datorn såg jag ett meddelande att "wifi firmware not found". Tydligen är det så att nätverkskortet är paj. Konstigt, funkade ju för bara några dagar sedan. Men, datorn är gammal, från 2009. Jag köpte den på Blocket för 500 spänn. Antar att det är dags att köpa en ny.

Men Linux är förbaskat bra. Kommer aldrig att köra Windows igen.

(Jag har nu wireless genom mobilens internetdelning. Så länge surfen räcker...)

Installera hellre den här, förövrigt mest likt win och den senaste är denna linuxmint.com/edition.php?id=252
För att köra trådlöst har jag ett lösenord till min router, det fungerar bra, om du installerar ett linux operativsystem som din finns det så litet minne som bortåt cirka 765 MB i Ramminne, om du nämner vilka resurser din dator har kan jag plocka fram ett operativsystem som motsvarar din dators kapacitet som fortfarande uppdateras. Alltid ett kde system kör jag, pröva är du missnöjd ta något annat men kde är mest likt Windows

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1035116 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Min router är också en Asus och den går utmärkt att använda, då till min mobil, jag kör per nätverkskabel till min dator

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1035130 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Alltså ett linux mint kde 64 bit de graderas efter datorernas resurser har du ett 32 bitars får du förstå att datorn är minst 10 år gammal, efter det är det endast 64 bitars system har du ett 32 bitars system går det inte att använda webbläsaren Google chrome den uppdateras inte, har du en 32 bitars dator räkna med att den lägger av då Cmos batteriet har en längd på omkring 10 år, ser du att det står, kanske tid och datum behöver ändras då är det cmos batteriet slut och datorn fungerar inte
Då behövs detta, det är det vanligaste och jag har en karta sådana. www.computerhope.com/issues/ch000239.htm
Det finns andra också men jag har dem inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1035137 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Sedan vid ett batteribyte måste du gå in i BIOS och lägga in rätt datum och tid

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1035164 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Linux och WiFi
Det är inte routern, det är det trådlösa nätverkskortet. Använd inte Debian utan Ubuntu eller Linux mint, om du ska ha Linux. Då Ubuntu är mer för nybörjare.

Sen finns det en anledning varför 85% av alla datorer använder Windows fast det kostar 1000 spänn. Och 1% Linux som är gratis

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 6 år 1 månad sedan by zoegas.
Mer
6 år 1 månad sedan #1035274 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Linux och WiFi
Ja, Windows kostar men lägger inte ett öre för det. Gratis är gott, det är inte win

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum