Billigaste WiFi-router

Mer
5 år 10 månader sedan #1064341 av notwoodstock
Jag tror att jag vill köpa en billig WiFi-router att koppla till min ComHem-router, för då kanske man kan köra VPN eller något, inne i lägenheten?!

För jag vill inte köra okrypterat.

Ute på nätet är det väl som det är.
Mer
5 år 10 månader sedan #1064358 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet Billigaste WiFi-router
Vet inte hur kunnig du är men att du nämner att köra vpn i hemmet tyder på rätt mycket kunskap eller vill ha nåt att bita i.
För vanliga användare duger det oftast med den kryptering för trådlösa nät som de flesta routrar kommer med, förutsatt att du ändrar default inställningarna.
Har du gammal router som inte stöder wpa2 bör du definitivt byta upp dig.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085188 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Billigaste WiFi-router
Jag upptäckte att kör man VPN Server hemma, så kan man tydligen bl.a köra säkert mot hemmet.

Har inte lust att betala 1400:- för en router av det slaget, dock. Några råd?!
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085225 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billigaste WiFi-router
Kom ihåg att om du har telefon hos Comhem duger endast den router som Comhem har, annars fungerar inte fast telefon. Billig router, det finns många min är en ASUS med eget lösenord. Min gamla från Comhem fick en öl över sig och jag kunde inte rädda den ringde upp dem, de sade tyvärr kan du inte få en ny gratis jag hade fått betala dyrt för en ny, pga det köpte jag den jag har nu billigast ny och sade upp fast telefon samma nummer har jag haft sedan 1968 så tråkigt Ta inte fabriks koden på under sidan byt ut den är mitt råd.

En lösning som en granne vars son är proffs på datorer han satte upp den bredvid övergången från fiber, den är fast installerad så hon kan sitta var som helst i lägenheten och surfa,bra lösning tycker jag

routern jag köpte var den billigaste på Teknikmagasinet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1085238 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Billigaste WiFi-router
Man kan köra en egen router bakom Comhems, om man använder DMZ.

Men dom kostar.

VPN Server kan jag inte alls, men är nyfiken. Mitt råd är att inte röra sådant om du inte kan routrar, onödigt att alls öppna inåt.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085251 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Billigaste WiFi-router
Suck, min router från Comhem fungerar inte därför har jag skaffat en ny router ty Comhem inte ville skicka mig en ny. På det har Comhem speciellt en teknik som man måste använda annars fungerar inte telefon, men de kan inte hindra att jag att jag använder en som fungerar men utan telefon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Nissegossen.