Jag blir förbannad på Tre!

Mer
5 år 10 månader sedan #1064412 av Richard
Jag får 100 GB i månaden av Tre. Nu laddade jag ner en fil på 49 GB så min pott tog slut, så köpte jag 5 GB till för svindyra 169 kr, o under natten förbrukades dessa 5 GB av misstag så jag fick köpa 5 GB till. Nu håller de på att installera fiber här i huset, det ska bli skönt att slippa Tre!
Mer
5 år 10 månader sedan #1064522 av notwoodstock
ComHem, tack!
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064540 av Utomjordingen
FiberLan har jag haft sen runt mitten av 2000-talet men sen strax efter 2010-talet så säger jag: Nej tack - ingen väggjack! :stopp Tacka vet jag trådlöst mobilt router!

Fått för mig att "De" kan se in i andras hem om man har FiberLan hemma! Upplever mycket hysch-hysch om FiberLan - teknik!
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1064546 av notwoodstock
Jag blev helt knäckt några gånger, vad som hände när hantverkare ryckte in.

En gång vände Telia upp och ner på hela huset. Så därför kör jag Telia mobilt. :-)

Sist bytte dom termostater - dom sade att det var för varmt. Så när jag kom på att det var kallt, petade jag med en pinne på termostaten. Och sedan fanns det andra betydande skäl till att äga en värmefläkt.

Och flyttfirmor är gudomliga - men det försvinner grejor, ev. försvann en viktig låda när jag flyttade till gruppboende. Och sist glömde nå’n tvättställningen,

Och på förra gruppboendet kände jag mig hotad till livet. Men hoppas jag har fred med grannarna som bodde där. För renoveringen av en lägenhet, krävde container. Helmysko historia.

Och sedan fixar dom inte småsaker, alltid. Som nu behöver jag kanske inte klaga mycket, men på boendet ifråga med containern, så var det en stackars kille som glömde bort en sak som skulle fixas.

Sista mysteriet är att byggena jag ser, beter sig som om man som ju inte kanske är någon Paulus - (som bl.a var Herrens fånge, läste jag häromdagen), har dömt området häromkring som farligt.

Trasslet är kanske att om allt, är gjort för Kristus, den förstfödde och hans mystiska nutid, så är det oundvikligt att jag måste kämpa med deras misstag, också i kyrkan. Men det brukar vara ordning på sådant, fast en stackars ung kille inte fick röstgrejorna till mig, förra kyrkofullmäktigevalet, i tid. Så då blev det nödvändigt att rösta på valdagen, vilket iofs var kul. Men trassel vid utgången bl.a. - snäll person som jag pratade med blev kanske påverkad?!

Men tack Gud för Jesus är ett orimligt mysterium - att han är kvar!
Last edit: 5 år 10 månader sedan by notwoodstock.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075548 av Richard
Nu blir jag förbannad igen!

Minns dock inte vilken leverantör det var. Men en jag känner, hon är typ 85 år, o ville köpa en ny smartphone. Hon köpte en iPhone av nyaste modell för ca 9 000 kr. Men så tyckte hon den var för krånglig o ville lämna tillbaka den, men det fick hon inte!? Jag trodde det var lag på öppet köp i 14 dagar!? Jag rekommenderade ARN.

O sen en grej med Tre, det var i.o.f. ett tag sedan. En på Spiran, han har någon form av utvecklingsstörning o är inte särskilt smart, så lurade dom på honom ett abonnemang. Han trodde att han bara köpte nyaste iPhone för 600 kr. Han förstår ju inte det där om hur abonnemang fungerar! Personalen på Spiran gick tillbaka med telefonen i.a.f.
Mer
5 år 8 månader sedan #1075561 av Maxjohan1983

notwoodstock skrev: ComHem, tack!

Det har fungerat Prima för våran bostadsrättsförening! Tror det bara varit nere vid ett tillfälle sedan 2014.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln