Otroligt kul med VR! (Kostar bara 400 kr)

Mer
5 år 3 månader sedan #1119965 av Richard
Jag skrev igår att jag började må dåligt av mina VR-äventyr...
www.viska.se/kunena/mina-hallucinationer...-efter-vr-upplevelse

Har nu tagit det lite lugnare med den o gjort som det står i manualen, tagit paus efter ca 15 min. Men det är ju för kul! Och, de kostade inte mer än ca 400 kr eftersom man använder sin mobiltelefon som bildkälla. Själva headsetet är typ bara ett gummiband med linser o hållare för telefonen. Man kan gå ut i djungeln, dyka i havet eller utforska rymden i 4D. Man kan ladda hem appar för t.ex. en vistelse i Machu Picchu där jag nyss var o kollade in läget, o jag har dödat zombies med fjärrkontrollen i full 4D!

Givetvis har man testat vissa "vuxen-appar" också... :mrgreen: Nästan bättre än på riktigt! Otroligt kul i.a.f! Att folk blir mer obenägna att träffas IRL förstår jag, när det finns såna här möjligheter...

Jag tänkte ta med headsetet o telefonen till Spiran o visa en tur på konstmuseet som jag också nyss besökte.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120079 av Admin1
Undrar vad de andra på Spiran tycker.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120086 av zoegas
Köpte en idag,. Du får länka lite coola videos

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1120145 av Nissegossen
Prata med länken först det är nog bäst i nyktert tillstånd

Jag tror människan snart dör ut, vi behöver inte ha sex med varann det går lika bra med en app och headset

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1120223 av 1Dave
Vad är det för några och vart köper man?

/Dave
Mer
5 år 3 månader sedan #1120227 av harrypotter
VR är roligt, googla. Bästa är att matcha med din mobil, finns hur mycket som helst.