Det här med qwertyboard?

  • RainNo2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 1 vecka sedan #1144513 av RainNo2
Det här med qwertyboard? skapades av RainNo2
Jag har nyligen upptäckt att man kan dra det! Hur länge har det funnits?
Mer
5 år 1 vecka sedan #1144658 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Det här med qwertyboard?
Qwerty är den vanligaste tangentbordslayouten och står för de sex första bokstäverna på den översta raden av bokstäver, från vänster räknat. Ett vanligt missförstånd är att qwertytangentbord bara hänvisar till fysiska tangentbord när det i själva verket är arrangemanget av och på knapparna som åsyftas. Denna bokstavskombination utgjorde det första e-postbrev som någonsin skickats.

sv.wikipedia.org/wiki/Qwerty
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1144714 av Nissegossen
Innan surfplattorna kom hade jag tankar på ett tangentbord elektroniskt vattentätt, man skulle kunna välja hur stora tangenter man ville ha och funktion man ville att knappar man ville vilken betydelse de skulle ha, samt att tangentbord skulle ha ljus inbyggt.


Några hållplatser härifrån och där bor studenter bla Chalmers jag pratade med en jag berättade utförligt för honom om hur jag tänkt mig det. Jag skulle gå av bussen vid Svingeln han gick av då han ville höra mer utav vad jag hade att säga, trots att han skulle vidare.


När surfplattan kom, fanns ju nästan vad jag ville åstadkomma men det jag tänkt ut var universellt man skulle kunna ladda ned till tangentbordet hur man ville kostymera det på vilket språk som helst
www.101languages.net/swedish/keyboard/

Varför inte i nya laptops?

Jag vill speciellt att ni ser detta, Det är Apple men fungerar även på microsoft. Det här visar tangenternas läge på olika språk, det gör om vill ha det språk man vill ha på sitt tangentbord. Tag ett engelskt vill ha svenskt vilket språk som helst om man i stället för ett Danskt(!) titta på skärmen ta papperstejp tejpa tangenterna och sätt på tangentbordet och sätt på varje knapp den bokstav du vill ha på vilket språk du vill

support.apple.com/en-us/HT201794

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.