Vad har ni för dator?

Mer
4 år 10 månader sedan #1153448 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?

Nissegossen skrev: Det ligger två laptop på min soffa de fanns i grovsprummet men kunde inte hitta laddarna till dem. Eftersom den ena saknar batteri och den andra inget laddat batteri och jag vill inte köpa laddare till något som kanske inte fungerar, funderar vad är lösningen?

Kolla på Tradera eller Ebay vad en begagnad laddare till din laptop kostar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153476 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Till den bärbara dator slutade laddaren fungera en som annonserade om laddare hade en affär en trrappa ned på Gibraltargtan samma gata en hel del som Chalmers har på den gatan. Jag märkte att han kom med bil men sedan skulle han vidare och jag förstod att jag måste tala med honom och vi gick in i affären där var fullsmockat av grejer till datorer han hittade rätt och sade, inte ofta en fabriksladdare är så här billig han sade ett pris på strax över 100kr jag ville ha den men han ville vänta tills den gått upp när den började starta det dröjde och jag sade jag tar med den hem och eftersom det tog tid så stängde han ned den och jag åkte hem. Det var aldrig problem med den vad gäller strömmen till den efteråt Vad gäller batteriet så fungerar det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1153489 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Vad har ni för dator?
Har en HP Pavilion stationär. Processor 3,2 GHz. Har haft den lite mer än 3 år.
För närvarande är det Linux Mint på en partition (som jag använder mest). På den andra partitionen har jag Windows 10.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153506 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Jag kan välja så också

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1153530 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Det kan gå att driva en laptop med powerbank dvs externt batteri eller smartphone. Men det krävs att laptopen kan laddas via USB. Du måste kolla upp det först.
Mer
4 år 10 månader sedan #1153534 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Tack för tipset Admin, får kolla in på det. I så fall får ladda från denna dator, då jag har kablar för det. Ursprungligen för att ladda mobilen från en gammal vevradio där det inte fanns en USB utgång för telefonen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum