Vad har ni för dator?

Mer
4 år 7 månader sedan #1184685 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Det jag inte gillar med laptop är den lilla skärmen men tidigare laptops har inte fungerat med min 27 tums skärm den jag fick har jag ännu kollat, sedan pekplatta, godtas inte det med extern mus dito tangentbord samt helst många USB-portar samt att det helst finns uttag för gamla kontakter vad gäller mus och tangentbord det ligger här så gammalt. På denna finns det. Den var rekommenderad av zoegas den är bra.

Den köpte jag utan operativsystem jag lade Linux på den direkt det stod i köpvillkoren utan optisk enhet men jag fann DVD fullt fungerande. Har även köpt billigt ett win 10 operativsystem billigt gick in på internet och sökte skaffade win 10 pro en retail licens vilket följer mig inte datorn det är under resten av mitt liv

www.groovypost.com/howto/transfer-windows-10-license-new-pc/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1184687 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad har ni för dator?
Dem där windows nycklarna för hundralappar är bluff och båg. Windows retail kostar 2500 på microsofts hemsida

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 7 månader sedan #1184693 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Operativsystemet win 10 pro kostade bara 250 kr, ett sök på Google om win 10 billigaste pris på win pro 10 Svenska gav svaret 250 kr produkt licens retail den följde alltså inte med datorn utan jag kan ha den även i nästa dator jag köper.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1184695 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad har ni för dator?
Mac är bra och OS-uppdatering är gratis. Jag har haft min nyaste i över fem år och den klarar fortfarande nyaste operativsystemet utan problem! :)
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184700 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?

MsTibbs skrev: Mac är bra och OS-uppdatering är gratis. Jag har haft min nyaste i över fem år och den klarar fortfarande nyaste operativsystemet utan problem! :)

+

Det är tidigare i tråden främst för notwoodstock att det går att ladda ned Linux på gamla Mac du har ju gamla Macbook som ligger hemma hos dig som troligen inte fungerar ladda ned lägg Linux på dem sälj dem på blocket med ett operativsystem Linux som fortfarande uppdateras om du vill sälja på exv Blocket vad tar du i pris inget för mig vad skall du sälja dem för? Enbart nyfikenhet! Eller som gamla tider bytes handel?

Ebay?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184703 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad har ni för dator?
Jag har en "ny" mac och en reservmac som jag har photoshop på. Så den säljer jag inte med det första! :dans