Vad finns på darknet?

Mer
4 år 4 månader sedan #1205758 av Richard
Någon som vet nått kul på darknet? TOR funkar inte på min Linux, men hittade en liten dator med Windows 7 på där jag installerade TOR på. Jag vill absolut inte se avrättningar, lik, blod o liknande. Jag är bara nyfiken på det! Vad finns det för kul?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205760 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vad finns på darknet?
Aldrig intresserat mig för dark net. Det vanliga är djävulskt så man inte hinner med allt ändå.

Men Tor funkar visst bra med Linux. Kört det under flera år för olika syften. Dock lär installationsprocessen se annorlunda ut och ofta nog kräver att man ändrar i config filen.

Kan skicka upp min config fil här när jag kommit hem.

Till Windows så lär det vara mer normalt att man slipper ändra i filerna utan det brukar mer vara peka och klicka med musen.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205766 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad finns på darknet?
Ok, tack.

För när jag kör installationsfilen, så dyker en ruta om att installera det upp efter typ 5 min. Man bekräftar installation, o sen står det att det misslyckas... Efter en ganska lång tid. Jag har ändå en supersnabb dator med Linux Mint 19.2 på.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205803 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad finns på darknet?
Jag har kört Tor Browser på Linux och det var inga problem alls.
Mer
4 år 4 månader sedan #1205811 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad finns på darknet?
Darknet låter läskigt. Skulle aldrig falla mig in att gå dit.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1205824 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vad finns på darknet?
skrev ett långt meddelande som försvann pga uppdateringen av forumet.

iallafall så fick jag det att fungera utan problem (om man räknar bort att jag var tvungen att ta bort min förra config fil) genom att följa instruktionerna här för installationsprogrammet : tb-manual.torproject.org/installation/

filen för nedladdning finns: www.torproject.org/download/


config filen finns på /etc/tor/torrc och en bör kopiera den innan man ändrar för det blir lätt fel. påstår programmet att det är fel i den filen så är det nog bara att flytta den till en annan mapp så skapar installationsprogrammet en ny fil med grundinställningar tillräckliga för att komma ut på internet hyffsat annonymt

edit, just det. de varnar visst för att installera tor genom "uppdateringsmekanismen" (package manager eller vad det nu heter på din debian distro) då den inte är uppdaterad till senaste versionen.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.