Ny dator/gammal dator?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218083 av Recard2016
Hej, har köpt en ny dator som ja ska hämta imorgon. Min fråga e dock vad gör man med den gamla? Tänkt köra den till återvinningen, bör man formatera den först? Har inte mycket hemligt på den mer än mina dikter o min bok o bryr mig inte särskilt mycket ifall någon i Afrika läser dem. Men de kommer väl inte in på datorn ändå om de inte e hackers o kan hacka lösenordet. Bör man formatera datorn innan man kör den till tippen och hur gör man det? Hur gör ni?
Mer
4 år 3 månader sedan #1218088 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ny dator/gammal dator?
Om den gamla datorn funkar kan du väl spara den som reserv?
Mer
4 år 3 månader sedan #1218090 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Den funkar men allt tar typ 1 miljon år o så funkar bara microsoft edge som webbläsare. Har redan en gammal dator i skåpet o har lite dåligt me plats.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218091 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Ny dator/gammal dator?
Är den bärbar? Annars är det alltid bra att ha reservdelar. Är den stationär kan du ju ha extra hårddisk. Slå den med en hammare annars. Då är den garanterat körd.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218092 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator/gammal dator?

Recard2016 skrev: Hej, har köpt en ny dator som ja ska hämta imorgon. Min fråga e dock vad gör man med den gamla? Tänkt köra den till återvinningen, bör man formatera den först? Har inte mycket hemligt på den mer än mina dikter o min bok o bryr mig inte särskilt mycket ifall någon i Afrika läser dem. Men de kommer väl inte in på datorn ändå om de inte e hackers o kan hacka lösenordet. Bör man formatera datorn innan man kör den till tippen och hur gör man det? Hur gör ni?

Om du har säkerhetskopierat hårddisken är det enkla att lägga in det på nytt, men om du vill sälja den på blocket så kan du få in lite slantar för den. nu vet jag ju inte hur gammal den är, då det är intressant? I annat fall, slakta den ta vara på hårddisken, DVD-brännaren minnen kort sagt använda den för reservdelar. i annat fall ta reda på, vilka prestanda den har och välj ett Linux system som motsvarar prestandan som datorn har som fortfarande uppdateras, vad har du på den idag?
samt vad prestanda har den?

Jag har inte behov av den, men eftersom den kan gå till en ung Rom, vilket jag bara gett en ung Rom en dator han förmodar jag att han numera går i en skola i Köpenhamn.

I det vet jag ju jag inte hur stor del av det som är den datorns förtjänst, men kul nu att han får utbildning i en Dansk skola det gör att han kan bryta sig ut från tiggeri och får en framtid. Jag har själv har inga pengar annars hade jag gjort om det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218093 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Stationär.