Ny dator/gammal dator?

Mer
4 år 3 månader sedan #1218389 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Recard kunde ju ringa Röda Korsets secondhand och fråga om de är intresserade av hans dator, men de måste installera om Windows på den och samtidigt formatera hårddisken. Detta är nog enklaste lösningen för honom.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218394 av björk
Svar från björk i ämnet Ny dator/gammal dator?
Jag fick en licens som
Jag använde som kaka till
kaka men who cares

Windows 10 home 64 b

Dem gör en förfrågan och vips

Så blev det kaka till, kaka :lol:


Jag hade kvitto till licens, via e-post.

Man förbruka, bara ingen vinning :lol: :lol: 8)
Mer
4 år 3 månader sedan #1218398 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ny dator/gammal dator?
Har en stationär dator (köpt i oktober) 2 laptops på reserv. En med win10 förinstallerat, men den hittar nästan inte bios vid uppstart och en med win 8,1 som väl inte är värd någonting.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218405 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Kanske BIOSet inte syns, men man kan nå det via trycka på F2 eller delete.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218407 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator/gammal dator?

wasp skrev: Har en stationär dator (köpt i oktober) 2 laptops på reserv. En med win10 förinstallerat, men den hittar nästan inte bios vid uppstart och en med win 8,1 som väl inte är värd någonting.


Jag får fråga dig wasp, varför du inte uppgraderade till Win 10?
sv.wikipedia.org/wiki/Windows_8.1

Annars hade jag lagt in ett Linux system på dem, ge bort en fungerande dator till någon som har behov av den.

En ung mamma med ett barn i skolåldern skulle bli mycket tacksamma om de fick en dator. Detta för att de i stort inte har några pengar och en ung person behöver en dator i skolan. nu vet jag att i en del skolor får de en dator, behövs mycket väl i undervisningen.

I det följer jag det inte så rätta mig om jag har fel. Många är barn till flyktingar och andra som inte har resurser för att köpa en dator, de skulle bli mycket tacksamma om de fick en dator

Att spara på något gör att speciellt datorer blir hopplöst gamla om de bara står. Bättre att ge bort en dator i nuet än att spara bort dem

www.skolportalen.se/files/J200%203220%20Linux.pdf

Ubuntu är inte mitt första hands val, jag väljer hellre ett linux mint kde då det är mest likt win
www.diva-portal.se/smash/get/diva2:305983/ATTACHMENT01.pdf

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.