Ny dator/gammal dator?

Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218135 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Du skulle ju kunna formatera om hårddisken och installera om Windows om du har skivan kvar och sedan skänka datorn till secondhand. De kan nog få 200 kr för den. En Windows-skiva är värd en del också.
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218137 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Hur formaterar man hårddisken? Har ingen windows-skiva vad ja vet, fanns på den när ja fick den. Om man lämnar in den på återvinningen vad händer då med den egentligen?
Mer
4 år 3 månader sedan #1218141 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Ibland finns Windows-avbildningen på datorn:
www.enkelteknik.se/hur-installerar-jag-om-windows/2
Steg 2.2.1 – Använd datorns ominstallationsfunktion
Mer
4 år 3 månader sedan #1218142 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ny dator/gammal dator?
Ah ok, jo min brorsa hjälpte mig o ominstallera den i höstas, ska kanske gå. Den funkade i alla fall 2 månader till efter de, men nu går det inte göra 2 saker samtidigt på den.
Mer
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1218143 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator/gammal dator?

Recard2016 skrev: Jag kan typ noll om datorer dock, vet inte ens om jag vet vilken del som e hårddisken. Har köpt en cd/DVD-brännare för 300 spänn till den nya då den saknade de. Har en på den gamla, men vet inte hur man får in den på den nya. Skärm har jag, högtalarsystem har ja o tangentbord. Den nya kostade 3000 spänn. Den jag har är kanske 8 år gammal, var seg när ja fick den.


Titta på här hur göra för att få en gammal xp dator och en passande Linux system som passar
pcforalla.idg.se/2.1054/1.698109/linux-gammal-dator

Inte alls svårt

www.sweclockers.com/forum/trad/1234813-l...mal-dator-for-barnen
svenska.yle.fi/artikel/2014/01/25/linux-...iv-i-en-gammal-dator

datorn.ifokus.se/discussions/52b92e84ce1...linux-i-gammal-dator


Pröva det här Linux 17 är datorn mer än 10 år gammal kan det vara ett 32 bitars system, annars är det på nyare datorer ett 64 bitar system det är det du ser på länken och Välj Linux mint kde, då det är den som är mest likt Win och på länken får du välja Sverige och tanka ned. Umeå använder jag.
www.linuxmint.com/edition.php?id=158
Varför alla borde ha en skiva med Linux är för om hårddisken sönder och då inte går att gå ut på webben stoppa in Linuxskivan även om hårddisken är sönder går ni ut på enbart skivan och ni kan då köpa en ny hårddisk på webben, med hjälp av skivan. Numera är det sällan man gör en skiva, du Te x har ingen DVD spelare på din nya dator, de går mer och mer till USB-minnen till nya datorer, så det är "inne" med USB-minnen

Linux 17
www.linuxmint.com/edition.php?id=158

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1218166 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ny dator/gammal dator?
Om du lämnar datorn i återvinningen hamnar den nog som du säger i Afrikanska kriminellas händer. Bättre du destruerar den med en hammare som zoegas föreslog, och sen i återvinningen isf.