Mina datorproblem

Mer
4 år 2 månader sedan #1222337 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mina datorproblem
Du har inte svarat på min fråga Vad du tänker göra i BIOS:et.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222341 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mina datorproblem
Jag brukar använda stickan och då knappen F 12 den botar jag med och i det kringgår jag lösenordet och kör då live session bara för då fungerar fortfarande allt. Han tog bort min Firefox Knapp på listen och blockerade menyn vilket gjorde det omöjligt att gå in på menyn och återställa knappen även med stickan i, förstå att det är en som kan sina saker som jag har fått rätt på min dator uppkoppling när jag drog ur sladden till min router han gick in bara sekunder senare genom någon grannes router och varpå mig strax efter. Vet inte hur jag skall göra han har nu mig som lekstuga kan inte säga annat jag ser ju det direkt på skärmen han hånar mig med att förstora förminska texten han leker med mig som leksak. Förstå om jag är arg och frustrerad. Har inte mer att tillägga i denna fråga. Idag hade jag inga svårigheter att använda mina datorer men jag kan nu om jag förstått inte spara något av det jag skrivit utom på meny och bokmärkesfältet samt nu sparade lösenord

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222349 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mina datorproblem
Det är svårt att förstå vad det handlar om. Var skriver du när du inte kan spara? Mitt råd låt datorn vara använd bara webbläsare och e-post.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222350 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Mina datorproblem



In 2008 the quantity of malware targeting Linux was noted as increasing. Shane Coursen, a senior technical consultant with Kaspersky Lab, said at the time, "The growth in Linux malware is simply due to its increasing popularity, particularly as a desktop operating system ... The use of an operating system is directly correlated to the interest by the malware writers to develop malware for that OS."[4]

Tom Ferris, a researcher with Security Protocols, commented on one of Kaspersky's reports, stating, "In people's minds, if it's non-Windows, it's secure, and that's not the case. They think nobody writes malware for Linux or Mac OS X. But that's not necessarily true."[4]

Some Linux users do run Linux-based anti-virus software to scan insecure documents and email which comes from or is going to Windows users. SecurityFocus's Scott Granneman stated:

...some Linux machines definitely need anti-virus software. Samba or NFS servers, for instance, may store documents in undocumented, vulnerable Microsoft formats, such as Word and Excel, that contain and propagate viruses. Linux mail servers should run AV software in order to neutralize viruses before they show up in the mailboxes of Outlook and Outlook Express users.[1]

värt att tillägga är att Android är Linux-baserat.
en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1222358 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Mina datorproblem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum