För- och nackdelar med SSD?

Mer
3 år 11 månader sedan #1250429 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet För- och nackdelar med SSD?
Jag har fått min SSD-disk att fungera på min gamla dator. Felet var att moderkortet klarade inte av SATA 3 hastigheten från SSD-disken. På vissa SSD-diskar kan man ställa om SATA-hastigheten, men ej på min. Jag köpte en SATA till IDE-adaptor och då fungerade SSD-disken.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254744 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet För- och nackdelar med SSD?
Mitt problem har löst sig.
Hittade en möjlighet som finns i Windows 10 att ominstallera Windows 10, men samtidigt behålla alla sparade filer Det gick bra, och nu låter fläkten betydligt mindre.
Samtidigt har jag kvar Linux Mint på den andra partitionen.
Så nu behöver jag ej köpa varken ny dator, eller SSD-disk.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254766 av Nissegossen
Ja, fabriksinställningar gör det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1254964 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet För- och nackdelar med SSD?
När fläktarna i datorn går sönder blir det ett väldigt oljud. På min dator för drygt 20 år sedan fick jag byta fläkt, men dagens datorer verkar ha bättre fläktar och jag har inte bytt på de två senaste.
Mer
3 år 10 månader sedan #1254972 av Nissegossen
Viktigt att ta upp processors fläkten då man inte ser hur dammig den är nedåt, då det dammet inte går att få loss förrän man tar upp den och fysiskt ta bort dammet, ni bör göra det då det blir för tungt för fläkten som går sönder, då startar inte datorn då datorn känner av när fläkten inte fungerar då får du felsöka och det torde vara fläkten och dator processorn känner av att fläkten inte går, därför skulle processorn bli för varm. Den startar inte utan fungerande fläkt.

Fläkten kämpar för att ge kylning på det går fläkten sönder på.

Pröva dra den rätt upp, inga skruv bara rätt upp konstatera var elen är fastsatt och gör rent under. Ni blir förvånade på hur mycket det är i fläkten

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1255006 av wasp
Svar från wasp i ämnet För- och nackdelar med SSD?
Min SSD disk har bara 256GB lagringsutrymme. Tror det finns antingen SSD, eller USB minnen på 1TB.