en laptop som lagt av detta är rådet

Mer
3 år 8 månader sedan #1267374 av Nissegossen
En laptop hade lagt inget liv i den.Den fick stänga av någon anledning satte jag på den si den startade Jag antog jag att all ström var ute i datorn också c-mos batteriet.Ingen fara om batteriet är friskt laddar de när det får ström. Min teori var att vad ström måste vara borta ur datorn för att den själv rätta till sig.När en senare laptop fick stå på en natt men jag mötte en dator med bara svart skärm, helt död inget liv alls tog bort batteriet la den i en garderob och tog fram den i igår,startade den igår den gick villigt upp som inget hänt jag gjorde det i går,startade den igår den gick villigt upp som inget hänt jag gjorde det pga min teori

detta som ett tips en helt borta dator ha is magen, låt den bara stå, ta senare fram den. sätt på strömen starta och .är den vid liv, kommer ni att se om min teori har relevans

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 8 månader sedan #1268287 av Admin1
Kanske var kontakterna till batteriet oxiderade. När en dator ej fungerar kan det vara värt att kolla kontakterna.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1268326 av Nissegossen
Tror inte det, för att oxidera brukar vanligtvis vara vatten för att göra det. Batterisyra en annan. En torr icke läckande datorbatteri gör det inte det

har något smärjdelduk om så skulle vara

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268390 av Admin1
Min brorsdotters killes dator fungerade ej. Jag tog ut minne och grafikkort. Satte tillbaka dem, sedan fungerade datorn.
Mer
3 år 8 månader sedan #1268432 av wasp

Nissegossen skrev: En laptop hade lagt inget liv i den.Den fick stänga av någon anledning satte jag på den si den startade Jag antog jag att all ström var ute i datorn också c-mos batteriet.Ingen fara om batteriet är friskt laddar de när det får ström. Min teori var att vad ström måste vara borta ur datorn för att den själv rätta till sig.När en senare laptop fick stå på en natt men jag mötte en dator med bara svart skärm, helt död inget liv alls tog bort batteriet la den i en garderob och tog fram den i igår,startade den igår den gick villigt upp som inget hänt jag gjorde det i går,startade den igår den gick villigt upp som inget hänt jag gjorde det pga min teori

detta som ett tips en helt borta dator ha is magen, låt den bara stå, ta senare fram den. sätt på strömen starta och .är den vid liv, kommer ni att se om min teori har relevans


Har du rätt nätadapter? Menar spänning och ström, dvs effekt. Du kan inte ha en adapter/laddare som lämnar 45W ifall datorn kräver 90W t ex.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1268440 av Nissegossen
Har köpt en ny fabriksladdare på en butik i källarplanet, men till min gamla laptop, då han kom med dålig laddare med nya laptopen. En som med sade Dell varpå jag såg att bägge hade samma namn och jag sade ta denna laddare,, samma fabrikat och gatan den är den är köpt ligger i Johanneberg dvs samma gata där flera av Chalmers byggnader ligger det är samma ström på datorerna. oroa dig inte

Han som säljer det paket jag idag lägger pengar på kommer hem till mig med paketet, då får han pengar rakt av då det är överenskommet. Annars mycket jobbigt för mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.