Oculus Rift.

Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269046 av zoegas
Oculus Rift. skapades av zoegas
Headset till Virtuell verklighet. Det är som att sätta på sig ett cyklop, och hamna i en helt annan verklighet och värld. Jag kan inte beskriva i ord och aldrig jag är mållös. Fy in i helvete vad häftigt det är. Den kosta 6000 bagare och det bästa köpet jag gjort nånsin. Där är så många funktioner, och den är tekniskt helt otrolig. Detta är framtiden, som filmen Matrix. Man pluggar in hjärnan och möjligheterna är oändliga. Man spelar med annat folk världen runt. Flyga omkring i hubblebilder. Se på boxning vid rinken eller varför inte boxas själv?



Sitta i den största biografen i USA och se den senaste filmen, duken är enorm och 3D effekterna spränger hjärnan. Och du kan bjuda in folk!! Se och höra dem, tvärs över hela världen. Detta är bättre än knark.

Man behöver varken sladdar eller handkontroller. Där är kameror på framsidan som registrerar ens händer och man kan manipulera miljön med dem. Så kan man rita gränser i sin lägenhet så att man inte går in i nått. Så byter man ut hela sin lägenhet till ett rymdskepp!! Eller varför inte djungel?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269049 av Pg
Svar från Pg i ämnet Oculus Rift.
Grattis! Jag tycker också det är häftigt. Har sett några snygga kvinnor i underkläder på youtube.
Men häftigt också när dom flyger med kameran över tex. vattenfall eller animerade filmer eller
man kan gå runt i google maps via Wanderer. New York är nice men även öde stränder eller varför
inte gå in i Vita huset?
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269050 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Oculus Rift.
Det enda negativa är passformen på den. Efter nån timme börjar det kännas. Det ska gå och modda men då har jag nog bara sönder den.. Den är framtung.

Har du en Pg? Vilken modell?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 8 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269051 av Pg
Svar från Pg i ämnet Oculus Rift.
Jag har bara en begagnad Oculus Go, inte så avancerad. Kan mest bara se filmer
med den och spela simplare spel. Men tycker det är kul med VR, kul att vara någon
annanstans för en stund. Jag gillade New York 7th avenue det var lite häftigt att kolla
den gatan. Använder den mest till att besöka olika platser med Wanderer.
Får en till att vilja resa.
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1269055 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Oculus Rift.
Jag har inte provat wanderer än. Det får bli imorgon.

Har du trött dator? 5Ghz trådlöst. Jag tryckte in ett extra grafikkort och kör crossfire. R9 280x. 400 kr på Tradera. Den går som en vildkatt.

Ska ha igång Skyrim

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 8 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 8 månader sedan #1269056 av Pg
Svar från Pg i ämnet Oculus Rift.
Nice, det borde fungera bra. Ja Skyrim är nog väldigt kul. Jag använder mitt vr till att kolla på google maps mest.