Program för att söka i excel-filer?

Mer
3 år 4 veckor sedan #1331086 av Richard
Jag har lagt hela min filmsamling i ett excel-dokument, sorterat på blad, beroende på kvalitet. Nu skulle jag vilja ha ett program, jag hittar bara en begränsad inbyggd funktion i Excel (eller LibreOffice som jag använder). Någon som vet om det finns något sådant program?

Det borde annars inte vara alltför svårt att skriva ett sånt program...
Mer
3 år 4 veckor sedan - 3 år 4 veckor sedan #1331088 av zoegas
Jag hade innan ett program speciellt för filmer. Man bara scanna HDn, sen ladda den ner omslag, skådespelare och handling. Nimt att använda, lätt att bläddra och sen dubbelklicka för att starta. Klicka man på en skådespelare så kom alla filmer som han var med i fram osv. Excell är ju sådär .. Men visst måste det finnas inbyggt? Vad ska du söka för nåt?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by zoegas.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331091 av Richard
Jag vill kunna söka på titel, alt. svensk titel, så att all information jag lagt in om filmen som t.ex vilket år den kom, om den är textad o i vilket format jag har den. Jag har ju lagt in allt manuellt, det måste man göra. Det är det jag menar det finns ju en inbyggd sök i Excel, men det skulle vara smidigare att ha ett externt program med snyggare layout. Kanske man kan lägga in bilder o handling som också kommer upp, kanske med hjälp av en länk till IMDb eller nått?
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331095 av zoegas
Finns massor att välja på. Google Movie catalog software

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331096 av Richard
Ok, tack!
Ska ta en titt på det.
Mer
3 år 4 veckor sedan #1331099 av Nissegossen