När går ni upp?

Mer
11 år 8 månader sedan #509496 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När går ni upp?
Ofta har jag varit vaken på natten och sitter på viska och då har Isa-Alise loggat in, eller strax därefter. Då när jag ser henne på forumet brukar jag önska henne God morgon. Sedan är det läggdags för då är jag trött och ser till att jag får sova.

Annars vaknar jag ofta vid den tiden och har då somnat före midnatt, men får bara sömn till strax efter 05.00 på morgonen och då är jag vaken och hälsar då ofta på Isa-Alise när hon loggat in. Varje dag ser jag till att jag minimum får 6 timmars sömn om dygnet.

Annars drogar jag ned mig och det även är 04.00 på morgonen för, att jag måste se till att jag får tillräckligt med sömn. Det är upplagt för hjärtinfarkt på mig.

Rent krasst! Jag väntar på den medicin som de prövat på sömncentrum på Sahlgrenska som sänker vakenheten och gör att allt som snurrar runt i skallen tystnar och man kan sova och sova en naturlig sömn och vakna pigg och utvilad på morgonen. Medicinen har gått igenom den kliniska testen och väntar nu på godkännande för att säljas på marknaden. Det kan bli försent för mig. Jag får den inte heller på vanligt sätt utan även om jag får remiss till sömncentrum tror jag inte att jag får den. Det som är, är det att jag fick inte veta det förrän studien var avklarad, annars hade jag anmält mig och förhoppningsvis varit en av de som prövat medicinen.

Sorg inom mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 8 månader sedan #509503 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet När går ni upp?
Mellan halv sex och halv åtta ungefär.
Mer
11 år 8 månader sedan #509505 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet När går ni upp?
Jag brukar gå upp mellan 5:30 och 6:30 på vardagar. På helgerna sover jag längre. Då brukar jag gå upp mellan 8 och 9. Jag går och lägger mig mellan 21 och 22 är då trött men har lite svårt att somna. För det mesta somnar jag före 24 iallafall. På helgerna brukar jag vara uppe längre. Då känner jag mig lite busig :D
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 8 månader sedan #509512 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När går ni upp?
När jag jobbar, så kan jag vakna redan 4.00 på morgon, då sätter jag på datorn och kollar in f.b och viska. sedan när jag har kollat klart så lägger jag mig igen tills väckarn slår larm vid 6.00. Brukar lägga mig mellan halv tio och halvelva dan före jobb. Cyklar till jobbet vid sju. På helgerna vaknar jag ca halv nio och far och käkar frukost vid halv-tio. Men rutiner är viktigt för oss, men jag brukar lägga mig mellan varven.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 8 månader sedan #509515 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet När går ni upp?
Jag gillar oxå rutiner.
Mer
11 år 8 månader sedan #509960 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet När går ni upp?
För mig hänger det på medicinerna.
Behöver sova minst 12 timmar för att slippa hangover.
Men jag brukar ta medcen vid 23 och vaknar runt 11-12.

OM jag måste upp nån morron tar jag bara medicinerna tidigare.

/Fragile