Vad får er att kämpa?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 2 månader sedan #550686 av Fantasio
Ibland känner jag för att ge upp, lägga mig ned och dö. Som idag, jag missade jobbet och låg på sängen tills boendestödet kom efter fyra. Jag finner ofta ingen anledning att kliva upp.

Jag tänker på döden varje dag, men något hindrar mig att ta steget. Jag har ju saker att leva för. Främst är det syrran med familj, jag vill se barnen växa upp. Sedan skulle ju inte mina föräldrar bli glada om jag dog innan dem. Där finns även småsaker som kan skänka mig glädje. Att ta en öl på en uteservering, att träffa kompisar. Sådana saker. Vad får dig att kämpa?
Mer
11 år 2 månader sedan #550687 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad får er att kämpa?
Idag behöver jag inte kämpa lika mycket som jag var tvungen att göra när jag var yngre. Då ville jag också fly undan.
Har ganska stort nöje av livet idag även om det tar emot ibland.
Mer
11 år 2 månader sedan #550688 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad får er att kämpa?
Jag tänker också på döden i stort sett varje dag. Vad som får mig att kämpa är att jag älskar livet, jag vill leva. Mina relationer är viktiga och träningen...... och om det händer något typ en rolig utflykt eller så....... Nu ska vi bygga stuga på Öland och det får mig att kämpa och anstränga mig för att jag ska orka med någorlunda......det är ett stort mål för stunden.
Mer
11 år 2 månader sedan #550693 av saara
Svar från saara i ämnet Vad får er att kämpa?
Jag tänker också på döden varje dag och de dagar, stunder då jag har det mycket svårt så önskar jag att jag fick dö och fara till himlen. Jag tror att Gud vill att jag skall leva och jag skulle aldrig kunna ta livet av mig .Känner inte att jag måste kämpa så hårt i livet utan jag får vila i tron att Gud hjälper mig igenom allt som är svårt. :hjärta
Mer
11 år 2 månader sedan #550707 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Vad får er att kämpa?
Det som driver mig framåt..bort från mörka tankar..är min underbara gudson och hans lillasyster samt mina vänner. Hade jag inte dem skulle jag inte leva nu.

/Fragile
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 2 månader sedan #550717 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad får er att kämpa?
Ja, vad som får mig att kämpa, är att jag inte har ngt annat val än att leva minimalt och bara njuta av livet när det finns tillgång till rusdrycker. Och kanske ngn massage ibland med mina bästa vänner på jobbet. Men jag känner att det där med relationer är ett svårt kapitel, då man aldrig kan ångra sig, utan bara ge sig hän, vilket är skitsvårt. Motiveringarna till varför jag rakar mig i stort sett vartenda dag, är för tjejerna på jobbet. Men en del förstår inte varför jag bara kan uppskatta sällskap en kort stund, innan jag måste vila mitt inre. Sedan har jag en annan egenskap jag kan hålla på oavbrutet ända tills jag inser att övermakten är för stor för ens kunnande.

Vars är världen på väg?