Vad får er att kämpa?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 2 månader sedan #550762 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad får er att kämpa?
Jag tycker att det är intressant att hänga med i sportvärlden. Det blev fotbollssnack med boendestödjaren idag. Jag vill uppleva ännu ett guld för IFK Norrköping. Sedan drömmer jag ju om att hitta en tjej, då skulle jag nog värdesätta livet högre. Drömmen om att bli återfallsknutte finns ju också, men då måste jag vinna en bra slant. Drömmar kan vara bra att ha.
Mer
11 år 2 månader sedan #550764 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Vad får er att kämpa?

Geta skrev: När vi kommer till himlen (om vi kommer dit) kommer vi att ha fullt sjå att hålla reda på människorna som lever på jorden.


Och hur kul låter det då? Se alla som är lessna för att man dött...

Nej, jag tror inte på nån himmel.
När man dör är man bara borta.
Precis som när man blir sövd, de söver en och man vaknar och det har gått flera timmar men när man vaknar känns det som om det inte ens gått en millisekund..

/Fragile
Mer
11 år 2 månader sedan #550769 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Vad får er att kämpa?

saara skrev: När / om vi kommer till himlen så har vi inga bekymmer mera,inga plågor, utan bara lycka och glädje. Jesus talar om att det skall bli en bröllopsfest i himlen. Jesus själv är brudgummen och alla de som får komma in i himlen kallar Jesus bruden.
Kluvjonte ,du känner inte Jesus, därför tror du att det skulle bli tråkigt i himlen.Det är inte gatorna av guld som är det viktigaste i himlen utan det att vi får ha en underbar gemenskap med Jesus och med Gud och med varann. :hjärta


Kul att Jesus får så många brudar då... :rotfl
Mer
11 år 2 månader sedan #550770 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vad får er att kämpa?
Men om det inte finns någon himmel vad är det då för mening med våra liv här på jorden?

Förnuftet säger att det inte finns någon himmel.
Mer
11 år 2 månader sedan #550773 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad får er att kämpa?
Jag har min dator.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
11 år 2 månader sedan #550774 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad får er att kämpa?
Inte tror jag att det är så många som är ledsna när man har dött om man lever tills man blir 80 år, Fragile80.