Jag vill vara ensam nu

Mer
10 år 2 månader sedan #643200 av Eos
Jag får vara ensam på dagarna och när jag ska sova om nätterna. Jag ligger sent i sängen och surfar på min mobil. Just nu vill jag bara vara ensam.
Jag älskar min man och mitt barn. Men ändå längtar jag just nu efter att få vara ensam.
Jag är i dåligt skick. Ska börja med promenader imorgon igen.
Tror kanske att jag inte orkar med familjen riktigt. Det måste jag ju ändå. Jag vill ju men orkar dåligt.
Mer
10 år 2 månader sedan #643202 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag vill vara ensam nu
Mindfulness, vännen... du skapar din egen lilla stilla sfär, var du än befinner dig...

Kram... :kram
Mer
10 år 2 månader sedan #643205 av Eos
Svar från Eos i ämnet Jag vill vara ensam nu
Jo men jag tycker om ensamheten men jag vill vara vaken och ta in intryck liksom motsatsen till mindfulness.
Det beror nog på att det är mycket som inte stämmer nu att det är en jobbig tid just nu.

Kram!!
Mer
10 år 2 månader sedan #643206 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag vill vara ensam nu
Du har missuppfattat mindfulness. Det är inte en avskärm,ing från världen utan en fokusering på intryckan i nuet. Kallas också för medveten närvaro. Oro, ångest släpper men du är helt och fullt med i nuet.
Mer
10 år 2 månader sedan #643223 av Eos
Svar från Eos i ämnet Jag vill vara ensam nu
Den här tråden handlade om att fysiskt vara ensam med sig själv. "inga andra i närheten själv"
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
10 år 2 månader sedan #643224 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Jag vill vara ensam nu
Jag förstår hur det känns Eos... Ta en promenad, så får du tänka ifred... :hjärta