Vakna mitt i natten och tro att man är full

Mer
9 år 9 månader sedan #672063 av Supernovan
För inte så länge sen har jag flera gånger drömt att jag druckit alko (varit 100% nykter på riktigt), och när jag vaknar, alltid mitt i natten, är jag helt säker på att jag är full. Tillomed om jag reser mig upp och går runt lite så är det precis samma känsla som att vara full på riktigt. Sen somnar jag om igen, och känner mig bakis på morgonen. Nån som upplevt samma sak? Sjukt obehagligt är det iaf! En av gångerna frågade jag min kompis om vad som hände kvällen innan, eftersom jag trodde att jag druckit för mycket och inte mindes. Ända fram tills hon sa att vi inte alls druckit (i drömmarna var det hon och jag som drack) var jag helt bombsäker på det!
Mer
9 år 9 månader sedan #672120 av Admin1
Har aldrig hört talas om detta tidigare. När man nyss startat med Abilify kan man känna ibland berusningskänsla.
Mer
9 år 9 månader sedan #672868 av Richard
Jag är oftast berusad i mina drömmar, o har svårt att gå eller köra bil i drömmen. Ramlar omkring, eller så funkar inte bromsarna. Men om jag väcks plötsligt av nått onormalt, så kan jag vara väldigt förvirrad. Jag sover rätt länge o för några veckor sen ringde min psykiater vid typ 08:30, jag började skrika åt honom... :rolleyes:
Mer
9 år 9 månader sedan #672998 av Supernovan
Haha det där händer mig rätt ofta, brukar inte förstå hur en speciell person kan ha mitt nummer. Tex psykolog eller mina föräldrar :va?
Mer
9 år 9 månader sedan #673109 av Admin1
Det har hänt mig ibland att jag trott att drömmen var verklig. Förr när sajten blev hackad, så vaknade jag och trodde verkligen att sajten var hackad, men när jag tittade på sajten, så var den OK, så det var en dröm. Hände mig väldigt många gånger. Kanske kan det vara så att om man drömmer om saker, som verkligen hänt tidigare, så är det lättare att tro att drömmen är verklighet, eftersom det var ju verklighet tidigare.
Mer
9 år 8 månader sedan #678899 av malin71
Jag har också ofta drömmar om att jag är jätte berusad och tumlar runt. Håller med... otroligt obehagligt!