Mina tvångstankar blir till verkliga fysiska symtom

Mer
8 år 7 månader sedan #769956 av krokus
Ok, men du kan ju testa dig för HIV ändå om du är orolig.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769964 av cholowiz13
På 1177:s hemsida påstår dem att man ska testa sig om misstänker sig att ha haft en "risk" för att smittas.
Och det kan alla ha. När ska man avgöra om att det finns en "risk" att jag kan ha smittat? Dessutom som hypokondriker ska man fortsätta gå på läkarbesök bara för man är orolig, vart går gränsen?
Mer
8 år 7 månader sedan #769965 av krokus
Om du kommer oroa dig länge (om oron inte går över) för risken att du har fått HIV är det väl lika bra att testa dig? Om du inte har HIV så slipper du ju oroa dig sedan, efter testresultatet.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769968 av cholowiz13
Jag litar inte på dessa människor, jag tror att dem kommer hänga ut min identitet även fast mitt test skulle visa negativt. Givetvis att dem kommer göra det om det skulle visa positivt.
Dem har säkert kvar ett register på folk som ändå hade sitt test negativt, och hänger ut namnen till arbetsgivarna.
Mer
8 år 7 månader sedan #769974 av Nissegossen
Dumheter, alla i vården har tystnadsplikt, ingenting om någons sjukdomar kommer ut. Ta dig snarast till närmaste vårdcentral med lab och testa dig. Tror att sexuellt överförbara sjukdomar, som man vill testa sig mot, är dessutom gratis. Ge dig nu!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769980 av cholowiz13
Men kan ens hiv smittas via munnen? Om det ska smittas via blod, måste det inte då vara ett öppet sår, samt hur blodet ej får stelna. (Måste komma i en blodomloppet omgående) källa:wiki.