Kosttillskott mot ångest och depression

Mer
7 år 4 månader sedan #884059 av Lelle

zoidar skrev: De ska påverka serotonin likt SSRI men på ett naturligt sätt. Man ska inte blanda med SSRI. Sen är frågan hur stark effekt de har. Det är det jag tänkte ta reda på.


ok. lycka till!
Mer
7 år 4 månader sedan #884556 av Zoidar
Jag inbillar mig att jag blivit mer nedstämd när jag bytte från L-trypotfan till 5-htp... Inbillning? Jag vet inte. Ska fortsätta med 5-htp en tid. Kanske tar tid att kicka igång.

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 4 månader sedan #884567 av Nissegossen
Jag får här infoga att för att må bättre kan man under vinterhalvåret ta ett tillskott av D-vitamin, då det kosttillskottet ger en förhöjd stämnings nivå! Jag får det genom min psykiatriker, så jag hämtar ut det med recept och det går på högkostnadskortet, så är du uppe i beloppet på medicin är det gratis. Vill i sammanhang varna för kosttillskott av kalk, då denna kombination kan påverka lungor och andra organ som kan bli förkalkade

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884569 av Nissegossen
:tomte Ja, jag vet att jag är en gammal åderförkalkad gubbe. Så har jag sagt det själv. :grandpa :jump :groovy :joker

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 4 månader sedan #884715 av Admin1
C:a 50 % med schizofreni har brist på vitamin D. Vissa kan behöva B-vitaminet folsyra, som hos vissa kan minska depression.
Mer
7 år 4 månader sedan #884747 av Nissegossen
Folsyra håller mitt ex på gott humör, hon mår bättre på det. Hon har borderline.
Hon får B-12 injektioner och det håller henne borta från psyket.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum