Min morgon

Mer
6 år 11 månader sedan #923280 av MsTibbs
Min morgon skapades av MsTibbs
Jag gick slutligen upp halv sex. Jag har inte sovit alls. Känner mig pigg. Duschar. Duschslsngen slår volter och jag får en strul av det första kalla slangvattnet på mitt ben. Ryser. Tänker nu är det snart sommaren och bad! En hackspett skjuter av en kaskad mot den kalla trädstammen över den nylagda snön. Jag klär mig snabbt och kokar morgonkaffe, som doftar ljuvligt i näsborrarna. Kokar det kaffe man får om man är tidig fågel uppe på psyket. Jag släpper ut katten. Tänder taklampa och sätter mig i soffan med kaffet. Hunden tycks muttra något ohörbart när jag tänder lampan. Hon ligger ihoprullad som en kanelbulle och tänker inte hälsa.

Mor sa igår att hon är rädd jag ska bli sjuk igen snart. Nu har jag varit utan sömn alls en natt. Frågan är, blir jag sjuk nu?
Mer
6 år 11 månader sedan #923288 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Min morgon
Varför oroar du dig? En natt är inget att oroa sig för, håll ordning på tanken (inget förbud mot tankar, bara distans) och njut av en ny dag, det verkar ju som du mår fint.
Mer
6 år 11 månader sedan #923289 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min morgon
Det gick för hett till i en annan tråd. Det tror jag är orsaken.
Mer
6 år 11 månader sedan #923291 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Min morgon
Jag får väl lägga mig lite om jag blir snurrig...
Mer
6 år 11 månader sedan #923366 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Min morgon
Troligen kan tillfällig höjning av antipsykotikan göra att du sover och kanske Imovane. Ofta kan dopaminet vara förhöjt vid sömnproblem. Hjälper inte det finns Nozinan eller Heminevrin.
Mer
6 år 11 månader sedan #923404 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Min morgon
Om Heminevrin sade en gammal alkis på intaget på Psykakuten att det var blod. :va?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum