Understimulerad!

Mer
5 år 7 månader sedan #1080805 av Geta
Svar från Geta i ämnet Understimulerad!
I boken "Sveas son" om folkhemmet av Lena Andersson beskriver hon hur man åt kaffebröd för att njuta i stället för att nyttja alkohol. Det bakades mycket kakor på 50-talet av hemmafruarna.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 7 månader sedan #1080812 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Understimulerad!
Jag har druckit alkohol flera år i perioder, så viss erfarenhet har jag! Jag vet att jag befinner mig på gränsen till missbruk, men lyssnar gärna till andras råd och sedan omvandla den till min egen formel för vad som är bäst för mig.

Jag har sura uppstötningar som kommer om natten ibland, det borde förhindra intag av alkohol, men problemet ligger på så många plan dels mat sedan kolsyrad vatten och inte minst kaffe. Men jag är inte beredd varken på gastroskopi eller inskränka på detta möjligen då minska på intaget?

Men jag hade en otäck känsla då jag inte trivdes någonstans igår! Vart då tvungen att lägga mig tidigt i.o.f sig vanligt numera.

Så jag är nog trots allt kanske inte rätt person att rådfråga i denna frågan?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 7 månader sedan #1080873 av Melody
Svar från Melody i ämnet Understimulerad!
Är nog också understimulerad, men klarar ej jobba f.n, så något måste jag hitta på...
Hoppas det ordnar sig för dig!
Mer
5 år 7 månader sedan #1080889 av Geta
Svar från Geta i ämnet Understimulerad!
Understimulerad låter som att det är någon utifrån som ska stimulera en. Det finns massor att göra för att stimulera sig själv. Det är bara fantasin som sätter gränser.
Mer
5 år 7 månader sedan #1080904 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Understimulerad!
Drummer med detta test kan du se om du har depression för detta test kan skilja mellan depression och negativa symptom. Vid depression har man känslor, men ej vid negativa symptom.

www.viska.se/2014-05-15-05-17-26/har-jag-depression
Mer
5 år 7 månader sedan #1080949 av memphis
Svar från memphis i ämnet Understimulerad!
Det jobbiga med paranoian är att vad man än gör för att försvara sig, så blir man aldrig nöjd med det. Det finns alltid kryphål och förklaringar som ingen annan skulle tro på. Så det är ett krig man måste kriga ensam och det tar aldrig slut. Kanske tar det slut, men för mig har det inte gjort det hittills. Det behövs bara en bagatell så är det igång igen. Ett minsta lilla sak så blossar allting upp. Och ingen i hela världen kan övertyga en om att det "bara" är en "paranoia". Det är helt kört.