Hur lägger jag mig i tid??

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097151 av Maxjohan1983
hur tusan kommer jag i säng vid 23.00?? Jag är inte ofta trött då utan jag brukar vara vaken ett dygn i sträck :väggen

Sedan sover jag typ 15 timmar. Å sedan kan det gå en dag med normal dygnsrytm sedan är jag tillbaka på nytt med att vara vaken ett dygn.

Jag har varit utpräglad nattuggla sedan jag var 16. Jag brukade vara vaken då på nätterna å läsa om internet marknadsföring å sedan kom jag i säng vid 3 på natten å gick upp vid 7 för att åka med bussen vid 7.30. 4 timmars sömn!!

Så var det ofta! (jag skulle ju bli miljardär innan 30 ju!)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097163 av Utomjordingen
Du kanske ska tänka på att ha sömntabletter?

Jag själv brukar lägga mig runt klockan 22:00. Kan jag inte somna på grund av röster och sånt så brukar en lugnande tablett hjälpa mig för att somna/sova. Sen brukar jag vakna runt 06:00 tiden och ha nån slags 3 timmars frukost innan jag kanske ska göra ärenden ute på stan.

Du hade alldeles för höga krav som skulle bli miljardär innan 30 årsåldern. Jag själv skulle vara glad om jag bara fick 1 miljon kronor innan jag är vid 50 årsåldern. Men det viktigaste tycker jag är att vara "frisk" fast man är allvarligt psykisk sjuk.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097170 av Maxjohan1983
Du har rätt Utomjordingen att jag hade höga krav.

Jag har haft tabletter tidigare å då somnade jag ju i tid. Men det var nog tio år sedan!

Bör nog börja med den vägen igen!

Annars lyfta skrot o motionera kanske fungerar??

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097175 av Utomjordingen
Det är nog individuellt! Jag själv tränar inte idag utan promenerar 1 timme varje dag i snitt när jag gör ärenden ute på stan. Jag tror inte på träning när det gäller mig som närmar mig 50 årsåldern - skulle känna mig mer psykiskt utbränd och mer stressad/pressad om jag skulle börja träna.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097176 av Maxjohan1983
Men en timmes promenad är inte dåligt... mer än vad jag promenerar.

Känner egentligen inte för att träna/motionera. I sf ska det vara sport. Typ Badminton eller nåt annat. Jag tränade då jag gick i gymnasiet.

Kanske möta björk i en match!

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097178 av Utomjordingen
Ja, du kanske kan börja med sport? Hade jag varit ung på nytt och velat hålla på med sport så hade jag börjat med kampsport som karate/Ninja eller liknande för jag var som en Ninja när jag var ung. Eller varför inte Paintball?!
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.