Sertralin

Mer
5 år 1 månad sedan #1132032 av martina
Sertralin skapades av martina
Är det någon som provat Sertralin mot ångest? Vad tyckte ni och vad har/hade ni för biverkningar
Mer
5 år 1 månad sedan #1132037 av Miika
Svar från Miika i ämnet Sertralin
Jag har låg dos Sertralin, fungerar bra och utan biverkningar
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1132082 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Sertralin
Jag är på slutet av tredje veckan efter start med Sertralin. Första veckan kände jag ingenting. Efter ca 2 ½ vecka fick jag stark ihållande ångest. Nu har ångesten gått över, och jag känner mig faktiskt mer uppåt än tidigare. Ångesten verkar ha försvunnit helt och jag mår, med tanke på ångest/stresskänslor, bättre än innan jag började med Sertralin. Tilläggas ska att jag kombinationsbehandlar med Mirtazapin.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Kloppe.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1132115 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sertralin
Jag tar Sertralin. Det fungerar bra tycker jag, både mot depression, ångest och påverkar social förmåga positivt. Biverkningar för mig är mindre hunger och fördröjning i det sexuella maskineriet.

I början av behandling mådde jag sämre. Vecka 3-4 började det vända till det bättre.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 1 månad sedan by Zoidar.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1132187 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sertralin
Sertralin kan vara bra för den liksom andra SSRI minskar dödligheten med 40 % vid schizofreni, medan benso dagligen kan öka dödligheten med upptill 70 %.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan #1132257 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sertralin
Jag tar 50mg Sertralin dagligen. Funkar bra. Min pms, depression och ångest har minskat. Har dock sexuella biverkningar.