Er sömnhygien?

Mer
5 år 1 månad sedan #1138484 av Melody
Er sömnhygien? skapades av Melody
När lägger ni er oftast på kvällen och när vaknar ni? Håller ni er borta från datorn sista timmen & varvar ned?
Mer
5 år 1 månad sedan #1138493 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Er sömnhygien?
Går vanligtvis o lägger mig 21, lyssnar på musik när jag försöker somna, stiger vanligtvis upp runt 12 på dagen. Stänger av mobildata när ja ska sova.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138500 av memphis
Svar från memphis i ämnet Er sömnhygien?
jag brukar lägga mig tidigt, ca 21.00 men inte sova utan titta i min telefon i flera timmar ända tills blicken inte orkar fokusera längre. då brukar klockan vara ca 00,30 och jag somnar. Vaknar oftast nån gång mellan 7 och 9.30, men sover då och då ända till 11-tiden,
Mer
5 år 1 månad sedan #1138501 av Geta
Svar från Geta i ämnet Er sömnhygien?
Lägger mig 22-23 på kvällen. Går upp 8-9 på morgonen. Försöker lyssna på musik det sista på kvällen. Nu har jag bara några få imovane kvar. Gruvar mig hur jag ska klara sömnen. Bad psykiatrin om ersättningsmedicin men det fick jag inte. Imovane ska inte finnas på apoteken förrän i maj.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138504 av Melody
Svar från Melody i ämnet Er sömnhygien?

Geta skrev: Lägger mig 22-23 på kvällen. Går upp 8-9 på morgonen. Försöker lyssna på musik det sista på kvällen. Nu har jag bara några få imovane kvar. Gruvar mig hur jag ska klara sömnen. Bad psykiatrin om ersättningsmedicin men det fick jag inte. Imovane ska inte finnas på apoteken förrän i maj.


Tar du imovane varje kväll? Blir man inte beroende? Sover du bra på dem?
Mer
5 år 1 månad sedan #1138505 av mopa
Svar från mopa i ämnet Er sömnhygien?
Brukar lägga mig runt 22 o vaknar vid 8.