Somnar lätt, t.ex. somnar jag ifrån ljudboken lätt

Mer
5 år 2 veckor sedan #1140334 av Richard
Jag har alltid haft svårt med sömnen, det började typ 1996, när jag var 16 år. Fick massvis med Imovane o Stilnoct utskrivet, de var inte klassade som narkotika då. Nu tar jag Theralen o Melatonin på kvällen o somnar pang bom. Jag har fortfarande Imovane/Stilnoct utskrivet, men de behöver jag sällan. Jag somna typ 5 min efter jag lägger mig.

Men idag vaknade jag kl 10, gick o köpte frukost o la mig sen o lyssnade på ljudbok, men det är för irriterande när man somnar ifrån ljudboken... Jag vaknade igen för ca 45 minuter sen, o man får spola tillbaka till det senaste man minns av den... :evil:
Mer
5 år 2 veckor sedan #1140579 av Admin1
Vilken tid tar du Haldol? Kan nog påverka sömnen positivt.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1140599 av Richard
Den tar jag vid 20-21-tiden på kvällen.

Men i natt kunde jag inte slita mig från att lyssna klart på ljudboken, måste ju få veta vem mördaren är... Så jag låg vaken o lyssnade till 04:00 (sommartid). Sen tog jag mitt Theralen, Melatonin, Haldol, Iktorivil (det brukar jag ta innan maten på kvällen), o en Stilnoct (Brukar inte behöva Imovane/Stilnoct om jag tar de andra medicinerna just före maten). Somnade nästan direkt o vakne för en timme sen.

Men det var ingen risk att jag skulle somna innan jag tog medicinerna. Det är på dagen jag kan slumra till om jag t.ex. ligger o lyssnar på ljudbok.
Mer
5 år 2 veckor sedan #1140638 av Nissegossen
Kan spontansomna i stolen jag sitter i nu

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 veckor sedan #1140757 av Admin1
Du kanske skulle ta Haldolen 30 minuter innan du lägger dig. Tror det är bäst för sömnen.