Sjukskriven för depression

Mer
4 år 9 månader sedan #1156531 av Modesty
Jag är sjukskriven för depression och tänkte att jag skulle vara lite öppen med det. Jag har mått ganska dåligt men mår lite bättre nu efter behandling med antidepressiva. Men det är svårt alltså. Jag vet att jag har skapat trådar om detta förut men ska man inte i några sammanhang kunna vara lite öppen med psykos och i åtminstone depression? I allafall i sammanhang där personalen har tystnadsplikt!
Mer
4 år 9 månader sedan #1156536 av Skellington
Härligt att du är öppen Modesty! Är sjukskriven för psykos. Det är bra att vi berättar om våra erfarenheter <3
Mer
4 år 9 månader sedan #1156540 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Sjukskriven för depression
Ja, men det är fanemej tufft. Folk är nyfikna. Och ställer frågor.
Mer
4 år 9 månader sedan #1156542 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sjukskriven för depression
Depression ses inte som så illa som psykos.
Mer
4 år 9 månader sedan #1156546 av Skellington
Håller med dig Modesty, alla frågor...
Mer
4 år 9 månader sedan #1156565 av Klanggedin
Jag satt ute i ett naturområde och spelade gitarr en dag. Det var vackert och in kommer det en 50-årig man men sin hund. Hand sätter sig och jag slutar spela. Vi börjar snacka och inom kort börjar han berätta om sitt liv. Det här var en total främling. Visade sig att han var diagnosticerad bipolär och att han varit med i psykiatrin väldigt länge och blivit anklagad för ditten och datten. Vi pratade iaf i någon timme :).

En annan jag träffat på nätet hade fått diverse diagnoser sedan 90-talet och aldrig funnit sig i det psykiatriska systemet. Han berättade en ganska cool historia om hur han till slut trotsat psykiatrin och till slut fått sin journal borttagen. Enligt honom hade systemet inte funkat för han och han hade fallit mellan stolarna.

Helt slumpmässiga människor helt enkelt :).

Geta?! Är det inte 40% av alla människor som får klinisk depression i livet medans schizofreni bara är 1 procent? Alla känner någon som haft depression, så är det bara!