Dödsångest. Kan den döda mig?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 9 månader sedan #1162076 av Fantasio
Jag vågar inte sova, jag vet (?) att jag kommer att avlida i sömnen. Hade min längsta vakna period någonsin i maj o blev inlagd. Då sov jag, men nu samma sak direkt. Har inte sovit sen utskrivningen. Jag vågar inte sova. Jag vet inte om jag vågar ta medicin när jag är så skröplig, den kan putta mig i graven.

Kraftig ångest under eftermiddagen och gick ut och in i lägenheten. Tänkte ringa mamma, sen syrran. Säga adjö. Promenad och hade turen att stöta ihop med en dam från en mötesplats. Vi fikade utomhus. Sedan pratade jag i telefonen med en Viska-medlem. Det hjälpte, men nu samma sak.

Jag dör inte orakad i alla fall. Jag vet inte riktigt vad ångest är, men en del kan jag. Och herr Osund livsstil är jag, jag har dragit på mig skador på organ.

Kan man dö av ångest? En period på PIVA igen tjänar inget till, det blir samma jox när jag kommer hem. Jag har inget lärt mig under dessa år på Viska.

Hur tacklar du svår ångest? Hur ofta har du ångest? Kan sömnlöshet döda?
Mer
4 år 9 månader sedan #1162081 av Vierja
Kan garantera att du kommer inte dö av att sova.
Men det låter som du behöver övertalning av någon du kan lita på.
Jag har haft perioder av att inte sova, några av dem var självvalt. Andra gånger av röster som inte låtit mig.
Ju längre du är vaken ju jobbigare kommer ångesten vara o du lär få mer biverkningar av det.
Kanske hade inte varit en dålig idé att va på PIVA igen, även om du tycker så. Åka in med tanken av att det handlar bara om att få konfirmation att du inte kommer dö i sömnen. Hellre det än att sluta med medicineringen. Ångest som direkt effekt kan inte döda, inte sömnlöshet heller.
Men det är extremt dåligt för psyket o kroppen att inte sova. Ta kontakt med den person inom vården du litar mest på o förklara läget.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162083 av Amandara
Låter jobbigt fantasio. Du behöver sova. Det är bland det sundaste vi gör för hälsan.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1162209 av Admin1
Tar du Clozapinet? Ofta när du mår dåligt har du slarvat med medicinen och mår dåligt. Om du inte sover mår du sämre.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.