Tabletter får inte bli den enda hjälp som erbjuds

Mer
4 år 7 månader sedan #1174954 av Nissegossen
En av sex tar medicin mot ångest eller depression. För att alla ska kunna få en säker behandling måste vårdcentralerna erbjuda samtalsstöd och läkare som noga behovsprövar långvarigt bruk av antidepressiva läkemedel, och ger stöd vid nedtrappning, skriver Karin Schulz, generalsekreterare på föreningen Mind.
www.expressen.se/debatt/tabletter-far-in...a-hjalp-som-erbjuds/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1174955 av Geta
Men det är billigast och lättast att ge.
Mer
4 år 7 månader sedan #1174968 av Nissegossen
Säger någon att prata med som bara finns där, underskattat och en kostnad för samhället.men där biter de styrande i samhällets egen svans för den kostnaden för ett bollplank är liten men ger så mycket tillbaka.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1175003 av Admin1
Samtal är dyrt och det finns inte tillräckligt med psykologer.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1175009 av Nissegossen
Någon att prata med behöver inte kosta! Gå till sjukhus där ni blir inlagda om ni nu, pga er sjukdom varit inlagda där. gå dit och där sjukhuskyrkan de kan ordna så att ni får ett bollplank att dela era funderingar med. själv har jag gjort så och hon var psykolog och hon var arbetsledare för de övriga medarbetarna men de är också utbildade att prata med de som söker sig dit. Alla har samma tystnadsplikt som övrig personal på sjukhus.

De går själva till en psykolog för att prata bara för de behöver också prata då om vad som hänt dem själva. De har tystnadsplikt upp till motsvaras av 2 års fängelse är straffvärdet högre än 2 års fängelse är de skyldiga enligt lagen att prata med polis alltså en polisanmälan

Som en av de övriga sade, det behöver inte vara en kristen åsna, det duger med vilken åsna som helst

Jag gick till min än 5-6år vi slutade på min egen begäran. Vi träffades en dag i veckan

Jag får här förtydliga mig, det kostar inget det kostar gratis, gratis är godis

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1175012 av Geta
Tvivlar på att Sjukhuskyrkan har tid med att samtala med en person under så lång tid och så ofta. De har begränsat med personal.