Har blivit deprimerad o tänker mycket på döden...

Mer
4 år 6 månader sedan #1191226 av Hannah
Funderar oxå mycket på döden , känns som om det är på väg ner i djup mörker faktiskt men får samtidigt dåligt samvete för att jag tänker på döden när många är dödssjuka i cancer o inget hellre vill än leva. O i nästa stund fortsätter jag med mitt speedade tankesätt på allt annat jag ska hinna med . Sjukt
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan #1191228 av PsychoWard
alla som begår självmord är sjuka i tankeverksamheten, och sannolikt i hjärtat och själen med.

definierar man psykisk ohälsa på något annat sättt så är man allt ute och ror bland höga vågor, det tror jag!
Mer
4 år 6 månader sedan #1191240 av Loni
Pw stackars dej va har du varit med om egentligen stackarn. Har livet varit för hårt hjärtat?

Självmord är pga irrationella idéer dom flesta självmord hade kunnat förhindras.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1191242 av PsychoWard
alla självmord hade kunnat förhindrats. INGENTING är omöjligt med Gud, sade Jesus Kristus.

men nu finns det en Djävul och folk har valt att inbilla sig att de vet istället för Tro så de är ett lätt byte för den Fan.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191270 av Cosmos
Tankar på självmord kan ibland verka lugnande i sig och leda till att man känner sig bättre till mods. Det finns en utväg. Den här typen av tankar är vanliga och leder bara i enstaka fall till ett faktiskt självmord.
Mer
4 år 6 månader sedan #1191276 av Geta
När jag var 30 år och jobbade på gynekologisk avdelning, kunde jag vara avundsjuk på patienter med cancer som snart skulle få dö. Det var nog mest för att få slippa undan. Kraven på mig var så stora.