Hur känns ångest?

Mer
4 år 7 månader sedan #1184184 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur känns ångest?

Amandara skrev: Ångest är ju inte farlig så länge man inte agerar på den, men sjukt plågsam.



Speciellt panik ångest
stegforhalsa.se/bekampa-angest-med-en-ur...ig-kur-pa-lagerblad/

Denna hör hemma i kategorin gå ned i vikt, vill moderator lägga den i lämplig tråd?
stegforhalsa.se/otrolig-behandling-med-k...lad-for-viktnedgang/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1184188 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur känns ångest?
Nisse,
Jag reagerade mer på att Admin1 skrev att ångest inte är något att bry sig om. När ångesten väl är där, är det skitsvårt att bara låtsas om som ingenting. Speciellt om det är panikångest och man hyperventilerar eller skakar.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184194 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur känns ångest?

krokus skrev: Nisse,
Jag reagerade mer på att Admin1 skrev att ångest inte är något att bry sig om. När ångesten väl är där, är det skitsvårt att bara låtsas om som ingenting. Speciellt om det är panikångest och man hyperventilerar eller skakar.


Andas i påse

Gå in i ett litet rum, ta med askfat tändstickor samt lagerblad elda lagerbladen men elda inte upp huset.

Man kan med fördel även brygga ett te med lagerblad bra mot ångest- Jag använde det i vardagsrummet där jag eldade i askfat lagerbladen tände jag eld på. Varför? Jo, det skapar harmoni och folk slappnar av och folk sade här trivs jag och känner mig hemma. Jag köpte oljor på hälsokosten det går att blanda med massageolja samt välj oljorna för att få den verkan man vill ha utav massagen, men de går bra att använda även till doftljus du tänder ett värmeljus droppa ned olja bland stearinet då får du den doft du vill ha

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1184196 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur känns ångest?
Kanske Admin förväxlar ångest med nervositet? Ångest kan bli katatoniskt, och då blir det panikkänslor som kommer fram!
Ångest är ofta stressframkallande, då vet man inte vad man gör? Men är ångest verkligen en positiv symptom?

Vardagsångest drabbar ju gemene man, schizofrena drabbas djupare av denna åkomma, tyvärr!

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Jocke.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184197 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur känns ångest?
Ja, ångest kan vara något positivt. Då får man också tillgång till andra känslor som glädje. Vid negativa symtom hos schizofrena är det jämngrått hela tiden. Jag välkomnade min ångest, när den dök upp.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184233 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur känns ångest?
Det man skall göra ibland är att tänka igenom ångest man haft och tänka efter hur motiverad den var. Sedan när man får ångest tänker man att den är felaktig nu också. Sedan andningsövningar är bra mot akut ångest liksom en promenad. Ångesten avtar snabbt om man går och snabbare efter benso. Quetiapin har viss effekt mot ångest.