Hur känns ångest?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183875 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur känns ångest?
Ångest är det jävliga av alla symptom. När den sl upp och ner och där du förlorar dig självår till brukar jag gå ut och gå alternativt cykla. När jag blev sjuk 1980 var den vanvettiga ångesten som slängde mig rakt in i helvetet.

Så hur ska man beskriva ångest? Den är ett monster med ett gap som hotar att sluka dig helt och hållet. En snedtripp där världen vänds upp och ner och där du slungas ut i evigheten. Kort sagt, helvetet i sin renaste form.

När det gäller paranoia så är den aldrig så intensiv så att den hotar att sluka dig. Paranoia kan dock få dig att bli förbannad vilket tar udden av ångesten. Min noja handlar om upprepande och kommenterande röster/tankar som får mig att agera på ett sätt som inte hör hemma hos mig och det jag kan göra är att bara göra tvärtom som rösterna säger.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Cosmos.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183878 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur känns ångest?
Ångest för mig är en inre nervositet. När oron är så stark så övergår den till ångest. Man blir dum av rädslor och ångest!
Mer
4 år 7 månader sedan #1183881 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur känns ångest?
Vet inte vad ångest är men känner det när jag har det.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183888 av Loni
Svar från Loni i ämnet Hur känns ångest?
Ångest känns fruktansvärt.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183889 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur känns ångest?
Ni som inte har haft någon ångest har då inget att klaga över.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183892 av Loni
Svar från Loni i ämnet Hur känns ångest?
Precis Cosmos!

En gång skrek och grät jag av smärta om någon hade hört mej skulle dom förstå att jag har mött den största mardrömmen en människa kunde uppleva. Det var över alla mänskliga krafter. Skriker och gråten var som att jag levde i en skräckfilm som det största skräcken man kunde nånsin uppleva igenom tid och rum. Alla kapitel i ett skrik och gråt. Revy
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.