Hur kommer jag vidare?

Mer
4 år 4 månader sedan #1208368 av Hannah
Under senaste året har livet runt omkring mig brakat helt, vänder mig till vårdcentralen i slutet på sommaren för att jag är superstressad , sover knappt . Får utskrivet circadin - värdelöst., får en samtalskontakt som jag inte vet vad el hur jag ska prata med. Nu drygt 4 månader senare är det fortfarande lika . Vet inte hur jag går vidare? Omgivningen ser inte hur jag mår och jag vet inte till vem jag ska vända mig till . Allt har snurrat på så länge att det har blivit normalt att hjärnan går i 180 24/7 . Men när jag ligger vaken på natten så kommer tankarna att hur länge orkar jag, för att sedan gå upp o köra på lite till, det gick ju bra i går så då klarar jag väl 24 timmar till.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208369 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hur kommer jag vidare?
Stress är inte alls bra. Går man jättelångt med stress utan att söka medicinsk expertis för att få hjälp med stressen går man in i väggen. Du måste stoppa stressen. Dra ned rejält på prestationskraven och sjukskriv dig och be om remiss till stress-kliniken. Sedan måste du hitta fungerande medicinsk hjälp på psyket.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Clean.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208381 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur kommer jag vidare?
Hannah,
Clean har rätt! Sjukskrivning vore bra för dig, annars riskerar du den ökända väggen. Be om nåt annat sömnpreparat!

:hjärta
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1208406 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur kommer jag vidare?
Sömnen tror jag är problemet för många av oss, får vi inte sömn knackar psykosen på dörren. Sömn är A och O vid psykossjukdom. Man kan få bra hjälp att sova med Quetiapine till natten, kom ihåg om du tar den var klädd för sängen då det går snabbt första gången

En samtalskontakt kan vara bra som bollplank. Du pratar om vad som fyller dina tankar och därför kan en samtalskontakt vara bra för dig, du pratar om vad som fyller dina tankar den andre svarar i sin tur på vad du säger. Utnyttja att du har möjligheten och prata om allt och inget och det som är bra är att en lyssnar bara på dig i detta, ta chansen i detta med den kontakt du har, tror du underskattar det.

Kom ihåg gäller samma tystnadsplikt som all personal upp till två års fängelse i straffskalan går det över är de tvungna att anmäla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208410 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur kommer jag vidare?
I åtta år hade jag ett bollplank att prata med. Det är något av det bästa som hänt mig.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208412 av Clean
Svar från Clean i ämnet Hur kommer jag vidare?
"Hade ett bollplank"? Det är faktiskt en människa du talar om!